آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

ادعای تصرف پنج شهر از سوی طالبان

گروه طالبان ادعا کرده است که شهرهای هرات، قلعه‌نو و فیروزکوه در زون غرب، لشکرگاه در جنوب‌غرب و شهر قندهار در زون جنوب کشور را نیز تصرف کرده است. تاکنون اما منابع رسمی دولتی در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید، از روز گذشته(پنجشنبه ۲۱ اسد) گروه طالبان مدعی است که شهرهای هرات، قندهار، لشکرگاه، فیروزگوه و قلعه نو را تصرف کرده است.
در همین حال، گزارش‌ها از هرات حاکی است که طالبان در تمامی بخش‌های شهر هرات حضور دارند. والی هرات و اسماعیل خان فرمانده نیروهای بسیج مردمی به قول اردوی ۲۰۷ ظفر عقب‌نشینی کرده‌اند. در شهر هرات تمامی رسانه‌های صوتی و تصویری فعالیت‌شان را متوقف کرده‌اند.
در ولایت غور نیز خبرنگاران محلی می‌گویند که شهر فیروزکوه بدون درگیری به‌دست طالبان افتاده است. مقام‌های نظامی و غیرنظامی این ولایت به لوای ارتش مستقر در این ولایت عقب‌نشینی کرده‌اند.
همین طور، طالبان ادعا کرده‌اند که شهرهای قندهار و لشکرگاه، از بزرگ‌ترین شهرهای افغانستان را تصرف کرده‌اند. منابع رسمی دولتی در این ولایات هنوز در مورد سقوط چیزی نگفته‌اند. این شهرها از مدت‌ها به این طرف در محاصره‌ شدید طالبان قرار داشت. چندین بار حملات تهاجمی طالبان بر این شهر از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی عقب زده شده بود.
شهرهای هرات، قندهار و لشکرگاه سه شهر مهم و استراتژیک افغانستان است. هرات با ایران و ترکمنستان و قندهار و لشکرگاه با پاکستان مرز مشترک دارند. طالبان پیش از این گذرگاه‌های اسلام‌قلعه و تورغندی در هرات و اسپین‌بولدک در قندهار را تصرف کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا