آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادعای سیگار: امارت اسلامی در کمک های بشردوستانه دخالت می‌کند!

خبرگزرای دید: اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) به تازگی ادعا کرده که امارت اسلامی به انواع مختلف در امور بشردوستانه در افغانستان دخالت می‌کند.

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان روز شنبه (دوم ثور) از اثبات مداخلات طا-لبان در امور کمک‌های بشردوستانه در افغانستان خبر داد.

سیگار با نشر گزارشی گفته که مداخله طا-لبان در امور بشردوستانه در افغانستان، توانایی سازمان‌های مددرسان را محدود کرده است.

در گزارش سیگار آمده که مداخلات طا-لبان در روند ارایه کمک‌های بشردوستانه انواع مختلف داشته است.

بربنیاد گزارش اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان درخواست طا-لبان برای کنترول فعالیت‌های غیردولتی، محدود کردن اشتغال زنان در سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی، تحت فشار قرار دادن سازمان‌های غیردولتی برای امضای یادداشت تفاهم‌ با مقام‌ها و تهدید کارمندان نهادهای غیردولتی توسط طا-لبان از نمونه‌های بارز مداخلات این گروه بوده است.

سیگار تاکید کرده که مداخله طا-لبان به‌عنوان خطر کلیدی در تلاش‌های بشردوستانه ثابت شده است.

سیگار در حالی از اثبات مداخله در روند کمک‌های بشردوستانه از سوی طا-لبان خبر داده است که پیش از این، سی‌بی‌اس‌نیوز پس از صحبت با امدادگران در افغانستان گزارش داده که طا-لبان از نهادهای مددرسان باج می‌گیرند.

امارت اسلامی اما تاهنوز در این مورد واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که جان سوپکو بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان روز چهارشنبه (۳۰ حمل) به مجلس نمایندگان امریکا گفت که طا-لبان احتمالاً کمک‌های امریکا را که برای مردم افغانستان در نظر گرفته شده است، مورد دستبرد قرار می‌دهند.

او افزود: «من به طا-لبان اعتماد ندارم، اطلاعاتی که ما دریافت می‌کنیم این است که طا-لبان در حال حاضر کمک‌های مالی را به سمت خود منحرف می‌کنند».

آقای سوپکو خاطرنشان کرد که ایالات متحده حدود ۲ میلیارد دالر کمک‌های بشردوستانه را به افغانستان اختصاص داده و قرار است ۳.۵ میلیارد دالر دیگر از طریق یک صندوق بین‌المللی به افغانستان فرستاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا