آخرین اخبارجهاندسته بندی نشدهسیاست

ادعای سیگار: وزارت‌خانه‌ها هزینه‌ها و عواید نامعلوم از نهادهای سازمان ملل و انجوها در افغانستان دریافت می‌کنند

خبرگزاری دید: سیگار به تازگی ادعا کرده که وزارت‌خانه‌های امارت اسلامی از آژانس‌های سازمان ملل و انجوها هزینه‌ها و عواید دریافت می‌کنند اما صورت‌حساب آن هیچ معلوم نیست.

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در خبرنامه‌ای گفته است که سازمان ملل متحد، سازمان‌های غیر دولتی و سایر نهادهای دخیل در تلاش‌های کمک‌رسانی هزینه‌های اداری به وزارت‌خانه‌های مختلف پرداخته‌اند.

سیگار افزوده که با این حال، نه دولت امریکا و نه سیگار (SIGAR) در حال حاضر دقیقاً نمی‌دانند که این وزارت‌خانه‌ها چه مقدار عواید را از هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها از آژانس‌های سازمان ملل متحد یا سازمان‌های غیر دولتی دریافت می‌کنند.

به گفته سیگار، وزارت مالیه گزارش ربع‌وار خود را که قبل از تسلط طا-لبان شامل اطلاعات دقیق در مورد مصارف و عواید وزارت‌خانه‌ها بود، ارایه نکرده است.

این نهاد امریکایی همچنین خاطرنشان کرده که سازمان ملل متحد حساب‌های تفصیلی مخارج خود و همکارانش را به بخش دولتی، یو‌اس‌ای‌آی‌دی USAID یا سیگار SIGAR ارایه نمی‌کند.

با این حال، سخنگویان امارت اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که در کار وزارت ها شفافیت وجود دارد و هیچ مبلغی از سوی ملل متحد یا دیگر نهادهای کمک رسان دریافت نشده است.

سال گذشته نیز سیگار این ادعا را مطرح کرده بود، اما احمد ولی حقمل سخنگوی وزارت مالیه در پاسخ گفته بود: وزارت مالیه از تمامی «ان جی او»ها در بخش کمک‌های بشر دوستانه کار می‌کند به طور کامل مالیات را معاف کرده است و هیچ نوع هزینه اداری از آن‌ها گرفته نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا