آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادعای فایق: طا-لبان عمداً صبر جامعه جهانی را لبریز می‌کنند

خبرگزاری دید: نصیر احمد فایق سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد می‌گوید که طا-لبان عمداً صبر جامعه جهانی را لبریز می‌کنند و اگر واقعاً مردم افغانستان را دوست دارند اکنون وقت آبادی وطن است.

نصیر احمد فایق کاردار ماموریت دیپلماتیک کشور در سازمان ملل در مصاحبه با آناتولی گفته طا-لبان حاضر نیستند با هیچ کسی روی میز مذاکره بنشینند.

فایق گفته که جامعه جهانی از اراده سیاسی قوی برای مقابله با طا-لبان برخوردار نیست که مایه تاسف است.

او گفته است: تمام تعاملات و تلاش‌ها برای کاهش وضعیت بد انسانی و حفظ جان انسان‌ها در افغانستان است… اما متاسفانه، مسئله اصلی که جنبه سیاسی دارد، چگونگی تشکیل یک حکومت سیاسی مسئول و پاسخ‌گو است که بتواند به مشکلات رسید‌گی کند.

سرپرست نمایندگی دایمی کشور در سازمان ملل با اشاره به اتهام‌های طا-لبان مبنی بر دریافت حمایت مالی از سوی شماری از کشورها، این اتهام‌ها را رد کرده و گفته است که طا-لبان در تلاش تضعیف جایگاه او هستند.

فایق تاکید کرده با آن که از نظر مالی در مضیقه قرار دارد، به‌ خاطر این که تنها صدای گروه‌های ستم‌دیده، زنان، مدافعان حقوق‌ بشر، روزنامه‌نگاران و نظامیان حکومت پیشین باشد، به وظیفه‌اش ادامه می‌دهد.

گفته می‌شود که شمار اعضای هیئت نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد به دلیل قطع وجوه مالی این نهاد از ۱۶ تن به ۴ تن کاهش یافته است.

این در حالی‌ است که طا-لبان در بیش از ۲۰ ماه گذشته از هر راهی تلاش‌ کرده‌اند تا کرسی نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد را از آن خود کنند، اما تا کنون موفق نشده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا