آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

ادعای واشنگتن‌پست: هزاران کودک در افغانستان از آموزش بازمانده‌اند

خبرگزاری دید: رسانه امریکایی واشنگتن پست در گزارشی ادعا کرده که به دنبال تحولات اخیر سیاسی در افغانستان و گسترش فقر، هزاران کودک در این کشور از آموزش بازمانده و به کارهای شاقه رو آورده‌اند.


واشنگتن پست در گزارشی روز شنبه (۳ ثور) نوشت: هزاران کودک در افغانستان به دنبال تحولات اخیر در این کشور مجبور به ترک آموزش و روی آوردن به کارهای طاقت‌فرسا برای کمک به خانواده خود شدند.
این روزنامه امریکایی مدعی شد که کودکان افغان به دلیل افزایش جنگ و گسترش فقر در افغانستان به کارهای سخت از جمله کفاشی، زباله‌گردی و گدایی روی آوردند.
به دنبال تحولات اخیر در افغانستان و قطع کمک‌های خارجی، بسیاری از خیریه‌های فعال در کابل و سایر ولایات افغانستان با مشکلات تامین منابع مالی مواجه شدند.
یوسف نوابی رییس نهاد حمایت از کودکان بی‌سرپرست در کابل در این باره گفت: تمام کمک‌های خارجی برای فعال نگه داشتن این موسسه خیریه قطع شده و در حال حاضر بودجه‌ای برای حمایت از کودکان کار وجود ندارد.
واشنگتن پست تاکید کرد که تعداد کودکان فقیر که در افغانستان به کارهای سخت روی می‌آوردند به دلیل فقر و گرسنگی در این کشور در حال افزایش است.
پیش از این سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از تشدید بحران گرسنگی در افغانستان، گفته بود که میلیون‌ها نفر در این کشور به دلیل بیکاری و خشک‌سالی با بحران بی‌سابقه غذایی و سوءتغذیه مواجه هستند.
این سازمان گفته که ۹۵ درصد مردم افغانستان با بحران غذایی مواجه هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا