آخرین اخبارجهانسیاست

ادعای پاکستان: در یک سال ۱۳ حمله از افغانستان بر خاک ما شده

خبرگزاری دید: پاکستانی‌ها مدعی شده‌اند که در جریان یک سال گذشته دست‌کم ۱۵ حمله برون‌مرزی بر خاک پاکستان صورت گرفته که ۱۳ حمله آن از خاک افغانستان بوده‌ است.

یک مرکز تحقیقاتی دولت پاکستان با نشر گزارشی ادعا کرده که در سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۱۵ حمله برون‌مرزی بر خاک این کشور صورت گرفته است.

بربنیاد تحقیقاتی که صورت گرفته، در حملاتی که از افغانستان انجام شده ۳۴ نفر کشته و ۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پس از روی‌ کار آمدن طا-لبان در کشور به طور پیوسته با مرزبانان پاکستانی درگیر شده‌ است؛ درگیری‌هایی که سبب شده چندین بار، گذرگاه‌های میان دو کشور به روی مهاجران مسدود شود.

در همین حال، علاوه بر درگیری‌های مرزی، موسسه مطالعات صلح پاکستان در گزارش امنیتی پاکستان در سال ۲۰۲۲ یافته‌های خود را درباره حملات تحریک طا-لبان پاکستانی و دیگر گروه‌های شورشی در این کشور منتشر کرده است.

این سازمان تحقیقاتی نوشته است که «پیروزی طا-لبان در افغانستان و گفت‌وگوهای صلح دولت پاکستان با تحریک طا-لبان این کشور در کابل به طا-لبان پاکستانی روحیه بخشیده‌است».

در گزارش آمده: تعداد حملات تروریستی در پاکستان نیز برای دومین سال متوالی افزایش یافت. در مجموع ۲۶۲ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده است. پاکستان از جمله شاهد ۱۴ حمله انتحاری بوده است. حملاتی که منجر به کشته شدن ۴۱۹ نفر و زخمی شدن ۷۳۴ نفر دیگر شده است.

با در نظر داشت وضعیت امنیتی پاکستان در سال گذشته، این موسسه تحقیقاتی پیشنهاد کرده که دولت پاکستان استراتژی خود را باید در قبال طا-لبان در افغانستان تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا