آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادغام اداره اراضی با وزارت شهرسازی و مسکن، از سوی ارگ

رییس جمهور غنی فرمان داده است که اداره اراضی با وزارت شهرسازی و مسکن مدغم شده و وزارتی با نام جدید « وزارت شهرسازی و اراضی» تشکیل شود.


رییس جمهور غنی فرمان داده است که اداره اراضی با وزارت شهرسازی و مسکن مدغم شده و وزارتی با نام جدید « وزارت شهرسازی و اراضی» تشکیل شود.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی فرمان داده است که به منظور جلوگیری از تورم تشکیلاتی، اداره اراضی با وزارت شهرسازی و مسکن مدغم شود.
در فرمان آمده است: به تأسی از حکم ماده پنجاهم قانون اساسی و به منظور ایجاد اصلاحات سالم در سیستم اداری و همچنان جلوگیری از تورم تشکیلاتی و ادارات موازی در ساختار دولت جمهوری ا.ا، مراتب آتی منظور است
در ماده دوم فرمان، کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی موظف شده است که طرح تشکیل جدید وزارت شهرسازی و اراضی را نهایی و برای منظور شدن به ارگ بفرستد.
همچنان در این فرمان اشاره شده که حقوق و امتیازات هر دو اداره تا پایان سال مالی ۹۷ بر اساس لایحه قبلی و بودجه ملی سال ۹۸ بر اساس تشکیل جدید در نظر گرفته شود.
پیش از این نیز رییس جمهور به ادغام و جا به جایی برخی ادارات مستقل یا معینیت‌ها در چارجوب وزارت‌های موجوده دست زده که این موضوع به باور کارشناسان سبب اختلال در روند کاری و تداخل وظیفوی شده است.
سال گذشته پولیس مرزی از چارچوب وزارت داخله خارج و در حیطه صلاحیت وزارت دفاع قرار گرفت و این موضوع نیز واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا