اسلایدشوافغانستان

ادیب فهیم بر اتحاد و اتفاق ملت افغانستان تاکید کرد


اديب فهيم، معاون رياست عمومی امنيت ملی کشور، از عدم انسجام سياسی و وحدت ملی در کشور نگرانی کرده و مى‌گويد که مخالفان مسلح، تنها در جبهه نيستند، بلکه مصروف جنگ روانی نيز هستند.
اديب فهيم، معاون اول رياست عمومی امنيت ملی، که در همايش يادبود از کارنامه‌های علمی و فرهنگی«مارشال محمد قسيم فهيم» در کابل صحبت می‌کرد، گفت که افغانستان به انسجام بيشتر در راستای سياست و وحدت ملی نياز دارد.
وی همچنان افزود: در شرايط امروزی، ما يک ملت مسلمان و مجاهد هستيم، تاريخ طولانی و افتخارات طولانی داريم و هيچ دشمنی تحت هيچ عنوانی نمی‌تواند که اين ملت را نابود کند؛ اما چيزی که ما را نگران ساخته و قابل تشويش هم است، اين است که چطور بتوانيم از لحاظ سياسی و وحدت ملی، خود را منجسم بسازيم.
به نقل از آژانس خبری پژواک، معاون اول رياست عمومی امنيت ملی، با بيان اين‌که هنوز هم مشکلات جدی در کشور وجود دارد گفت که دشمنان کشور تنها در جبهه نيستند، بلکه مصروف جنگ روانی نيز هستند و تلاش می‌کنند که ميان ملت متحد و با اتفاق کشور، درز ايجاد کنند.
آقای فهیم از مسوولان فعلی نيروهای امنيتی کشور، خواست تا تلاش کنند که نيروهای امنيتى کشور را از لحاظ عقيده فکرى و دينی مسلح بسازند.
معاون ریاست عمومی امنیت ملی، افزود: ما هر قدر تانک و توپ داشته باشيم؛ اما اگر از لحاظ فکرى، روحی و عقيدتی مسلح نباشيم، در هيچ جنگی پيروز نمی‌شويم.
وی؛ مارشال محمد قسيم فهيم را منحيث يک شخص مجاهد و متعهد به وحدت ملى عنوان کرده، گفت: مارشال فهيم با تمام وجود در اين ارتباط کار کرده و عملاً ثابت کرد که منحيث يک مسلمان و مجاهد هيچ مرزی پيش شان نبود، فقط چيزی را که مى‌شناخت او منافع اسلام، دين و اولياى مردم افغانستان بود.
در همین حال، عبدالحکيم منيب، رييس حزب “حرکت انقلاب اسلامى افغانستان” در اين همايش با نگرانی از تعصبات قومي و لسانی گفت که از بين‌بردن تعصبات، وظيفه علماى دين است و بايد همه دست به دست هم داده عليه تعصبات قومى مبارزه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا