آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانسیاست

ارایه مدارک حملات تروریستی به پاکستان ساده لوحی حکومت است

دولت افغانستان در پی حملات خونین هفته‌های اخیر در کابل و ولایات، باید خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل می‌شد و ارایه مدارک حملات خونین کابل به پاکستان ساده لوحی حکومت‌مداران است.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی گفته است که سفر مقامات بلند پایه امنیتی برای ارایه مدارک مبنی بر دست طراحی حملات اخیر پایتخت در خاک پاکستان، ساده اندیشی دولت است.
آقای صالح گفت: «بهتر و عاقلانه‌تر این بود که دولت افغانستان در پی قتل عام روزهای اخیر توسط نیرو های نیابتی پاکستانی (طالبان) خواستار برگزاری عاجل نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌شد و این شواهد و مدارک را در حضور دنیا بر می‌شمرد و به نمایش می‌گذاشت.»
رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید که شورای امنیت سازمان ملل روی مسایل به مراتب کوچک و بی‌اهمیت جلسه دایر می‌کند در حالی‌که تراژدی کابل خشم تمام جهان را بر انگیخته است و شورای امنیت سازمان ملل این مسئله را نادیده گرفته نمی‌تواند.
همچنان صالح بدین باور است که دولت با این عمل، فرصت بزرگ به دست آمده را از دست داده است و رفتن مقامات امنیتی به پاکستان به« گوسفند زخمی که پیش گرگ می‌رود و از کشته شدن رمه‌‌ای می نالد که گرگ باعث آن بوده است» می‌ماند.
گفتنی‌ است که امنیت ملی کشور به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد، حملات اخیر کابل در پاکستان طراحی شده و ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که سفر مقامات امنیتی به پاکستان برای ارایه این مدارک به مقامات پاکستانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا