آخرین اخبارافغانستانسیاست

اسدالله خالد:

ارتش از صلحی حمایت می‌کند که زیر نام آن یک جنگ جدید آغاز نشود

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید که ارتش افغانستان از روند صلحی حمایت می‌کند که زیر نام آن یک جنگ جدید آغاز نشده و قربانی‌ها و دستاوردهای نزدیک به دو دهه‌ گذشته از بین نرود.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید که ارتش افغانستان از روند صلحی حمایت می‌کند که زیر نام آن یک جنگ جدید آغاز نشده و قربانی‌ها و دستاوردهای نزدیک به دو دهه‌ گذشته از بین نرود.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای خالد که روز (چهارشنبه، ۲۸ حمل) در مراسم جشن فراغت یک هزار سرباز کماندو در کابل صحبت می‌کرد، گفت:«از صحبت‌هایی که در هر جای به‌ خاطر صلح روان است، حمایت می‌کنیم، به شرطی که زیر نام صلح نباید آغاز یک جنگ جدید باشد، قربانی‌های ما نباید هدر برود، دستاوردهای تقریباً دو دهه‌‌ای که داریم و به آن افتخار می‌کنیم نباید از بین برود.»
او همچنان گفت که «پروپاگند»های دشمن که در مورد صلح در جریان است نباید سر روان نیروهای ارتش تأثیر کند. به گفته‌ او، اگر صلحی در کشور تامین شود، در نتیجه‌ شهامت، قربانی، خون‌دادن، عرق ریختن و زحمت‌کشی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تامین شده و مالک آن نیز همین نیروها هستند.
سرپرست وزارت دفاع تاکید کرد:«ما متعهد به صلح هستیم و بارها گفته‌ام که اردوی افغانستان از داعیه‌ صلح دفاع می‌کند و راه حل مشکل افغانستان را گفت‌وگو و صلح می‌داند.»
آقای خالد خطاب به سربازان کماندو که به تازگی فارغ شده‌اند، گفت که امید مردم افغانستان به‌شمول زنان، مردان و نیز کودکانی که پدران‌شان در میدان جنگ و در راه دفاع از کشور کشته شده‌اند، به شماست و «هیچ وقت فراموش نکنید».
سرپرست وزارت دفاع کشور این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که در حال حاضر تلاش‌های وسیع از سوی حکومت افغانستان و برخی از شرکای خارجی آن به‌شمول ایالات متحده‌ امریکا برای تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان ادامه دارد.
اخیراً گروه طالبان عملیات بهاری‌اش را زیر نام «الفتح» آغاز کرده که با واکنش‌های متفاوت داخلی و خارجی همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا