آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

ارتش امریکا برای برگشت به افغانستان آماده می‌شود

بنا بر گزارش‌ها، ارتش امریکا برای برگشت احتمالی در آینده به افغانستان، در حال آمادگی گرفتن است. نگرانی از خطر حضور شبکه القاعده، دلیل مهم در این مورد عنوان شده است.


به نقل از دویچه وله، رونالد مولتری معاون وزارت دفاع ایالات متحده در بخش استخبارات و امنیت این کشور روز جمعه به وقت محلی در نشست استماعی پارلمان، آمادگی برای برگشت احتمالی به افغانستان را تائید کرده است.
او افزود که بخش کاری دفترش در این راستا کار می‌کند تا داده‌ها و اطلاعات را از ۲۰ سال عملیات در افغانستان، برای موارد مهم آماده نگه دارد.
مایک والتس نماینده پارلمان و سرباز پیشین در افغانستان، در این نشست استماعی در باره برگشت دوباره به افغانستان توضیح داد: «احتمال بسیار قوی وجود دارد که ما مجبور به برگشت شویم، (به این دلیل) که القاعده در حال پیش روی طالبان، بار دیگر ظاهر شوند و اینکه آنها ایالات متحده امریکا را مورد حمله قرار خواهند داد».
او افزود که به این دلیل، باید ارتش تجهیز شود و اطلاعات ضروری را در دست داشته باشد.
مولتری بعد از آن گفت: «این دقیقاً چیزی است که ما به آن فکر می کنیم. ما کسانی هستیم که در این مورد تلاش می‌کنیم تا مطمئن سازیم که سازمان‌های اطلاعاتی روی آن تمرکز می‌کنند».
رییس جمهور جو بایدن در ماه اپریل علی‌رغم سفارش‌های نظامیان تصمیم گرفت که همه سربازان کشورش را تا ۱۱ سپتمبر ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند.
تا به حال حدود نیمی از سربازان ایالات متحده امریکا افغانستان را ترک کرده اند. کارشناسان هراس دارند که طالبان افراطی بدون حضور نظامیان خارجی در جنگ داخلی باردیگر قدرت را به دست گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا