آخرین اخبارمنطقه

ارتش پاکستان: حمله پشاور از افغانستان رهبری شده بود

ارتش پاکستان اعلام کرد، حمله روز جمعه طالبان پاکستانی به انستیتوت کشاورزی پیشاور از داخل افغانستان رهبری شده بود و مسئله پناهگاه امن برای شبه نظامیان در افغانستان، با مقام‌های کابل مطرح شده است.
به نوشته روزنامه نیشن، آصف غفور مدیر اجرایی روابط عمومی ارتش پاکستان به کانال‌های تلویزیونی این کشور گفت که از خاک افغانستان برای این حمله استفاده شده است؛ چون تروریست‌ها با رهبری‌شان در افغانستان ارتباط داشتند.
وی افزوده است: مدیرکل عملیات افغانستان قرار است به پاکستان بیاید و شواهد و مدارک لازم درباره پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در افغانستان به او داده می‌شود. افغانستان باید در مرزهایش با این تروریست‌ها مقابله و دولت کابل از صلح و نظم در افغانستان حفاظت کند.
در پی حمله افراد مسلح طالبان پاکستانی به خوابگاه یک دانشگاه کشاورزی در پیشاور که روز جمعه رخ داد، دست کم ۹ تن کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.
پولیس با حضور در «انستیتوت آموزش کشاورزی» پیشاور در عملیاتی دو ساعته تمام مهاجمان را از پای درآورد.
سخنگوی طالبان پاکستانی روز جمعه با پذیرش مسئولیت این حمله، مدعی شد که آن‎ها یک خانه امن آژانس اطلاعات ارتش پاکستان را هدف قرار دادند.
افراد مهاجم که برقع زنانه پوشیده بودند قبل از ورود به حیاط دانشگاه یک نگهبان را هدف قرار دادند.
پیش از این، در دسمبر ۲۰۱۴ نیز طالبان پاکستانی با حمله به اکادمی عمومی ارتش پاکستان در پیشاور ۱۳۴ تن از دانش‌آموزان را کشتند که یکی از خونبارترین حملات در تاریخ پاکستان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا