آخرین اخبارافغانستانسیاست

اسدالله خالد:

ارتش پس از این در مقابله با مخالفان مسلح بی‌رحم خواهد بود

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع کشور می‌گوید که پس از این نیروهای ارتش در برابر مخالفان مسلح دولت خشن‌تر و بی‌رحم‌تر از گذشته عمل خواهد کرد.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع کشور می‌گوید که پس از این نیروهای ارتش در برابر مخالفان مسلح دولت خشن‌تر و بی‌رحم‌تر از گذشته عمل خواهد کرد.
آقای خالد امروز شنبه (هشتم جدی) در مراسم معرفی خودش به‌عنوان سرپرست وزارت دفاع، همچنان گفت که نیروهای ارتش افزون بر خشن‌تر شدن، کاهش تلفات غیرنظامیان، رفتار مناسب با اسیران جنگی و حقوق بشر را نیز در نظر داشته باشند.
او گفت:«از سربازم توقعم این است که با وجودی که در مقابل دشمن خشن می‌باشد، بی‌رحم می‌باشد، همانقدر در مورد کاهش تلفات ملکی، وضعیت خوب با اسیران جنگی که هم وظیفه قانونی و هم وظیفه شرعی ما است، در نظر گرفتن حقوق بشر باید کوشا باشد.»
سرپرست جدید وزارت دفاع از نیروها و فرماندهان ارتش نیز خواست که پس از این نباید کم‌کاری‌های شان را با کمک نکردن خارجی‌ها توجیه کنند. آقای خالد گفت که نیروهای خارجی، حمایت قاطع و امریکایی‌ها به‌خاطر آموزش و مشوره‌دهی و نیز برای بودن در کنار نیروهای امنیتی در این کشور حضور دارند، ولی مالک افغانستان نیستند و تصمیم گیری نیز باید به‌ دست خود مردم افغانستان باشد.
آقای خالد هشدار داد که «دیگر نمی‌خواهم بشنوم که این کار به‌خاطر توجه نکردن امریکایی‌ها و… است.»
او گفت که پس از این زخمیان نیروهای ارتش برای مدت طولانی در میدان‌های جنگ نخواهد ماند و به زودترین فرصت به شفاخانه‌ها منتقل خواهند شد.
سرپرست وزارت دفاع گفت:« به سرباز در جبهه اطمینان می‌دهم که با آخرین تلاش‌های خود اگر خدا نخواسته در آینده این طور یک چیزی را داشتیم، با آخرین تلاش‌های خود این طور یک واقعه را دیگر اجازه نخواهیم داد. اگر شنیدم در جایی زخمی مانده و ما انتقالش کرده نمی‌توانیم، مطمیین باشید که وقتی که وزیر دفاع تان را خواب نمی‌برد، تمام وزارت را در حرکت خواهد آورد تا آن زخمی به شفاخانه انتقال داده شود.»
در همین حال، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در این مراسم گفت که تعریف حکومت افغانستان از دوست و دشمن بسیار واضح است و هرکسی که نظام افغانستان را تخریب کند، دشمن مردم و حکومت این کشور است.
آقای محب گفت:« ما هرگز فداکاری‌های نیروهای امنیتی خود را به معامله نمی‌گیریم و تفاوت بین تروریست‌های خوب و بد نیز وجود نخواهد داشت. ما مذاکرات صلح را با کسانی که مشتاق برقراری صلح اند،‌ انجام خواهیم داد.»
این همه در حالی است که به تاریخ دوم جدی، رییس‌ جمهور اشرف غنی در دو حکم جداگانه اسدالله خالد و امرالله صالح،‌ رییسان پیشین امنیت ملی کشور را به عنوان سرپرستان وزارت‌های دفاع و داخله معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا