آخرین اخبارافغانستان

ارج‌گذاری از روز نیروهای امنیتی در ولایت بلخ

شمار زیادی از فرماندهان نظامی و مقامات ملکی ولایت بلخ در قرارگاه قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مزار شریف، روز ملی ارج‌گذاری به نیروهای امنیتی را گرامی داشتند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این مراسم علاوه از مسوولان ارشد نهادهای امنیتی ولایت بلخ و زون شمال، نمایندگان شورای ولایتی، جامعه مدنی، علما، زنان و ادارات دولتی این ولایت نیز حضور یافتند و حمایت خود را از نیروهای امنیتی کشور اعلام کردند.
دگر جنرال هلال‌الدین هلال، معاون کشفی وزارت دفاع ملی گفت: بنا به فیصله شورای وزیران، نهم حوت روز نیروهای امنیتی کشور تعیین شده است.
جنرال مهمند کتوازی، فرمانده قول اردوی شاهین، این روز را«روز ملی» خواند که برای قدردانی از دلاوری‌ها و زحمات نیروهای امنیتی کشور در نظر گرفته شده است.
عبدالرووف توانا، معاون شورای علمای بلخ سربازانی را که برای دفاع از خاک و امنیت کشورش تلاش می‌کنند، مجاهدین فی سبیل‌الله خواند و گفت: قوای مسلح کشور نقش روح در جسد را دارند.
داکتر محمد افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ، ضمن سپاس‌گذاری از وطن دوستی و نقش آفرینی مثبت سربازان برای تامین امنیت کشور گفت: کشورهای استعماری جنگ کنونی را بالای افغانستان تحمیل کرده‌اند.
وی با اشاره به کشانیده‌شدن جنگ به ولایت‌های شمالی کشور اظهار داشت: اراده و عزم قوی نیروهای امنیتی می‌تواند پاسخ دندان‌شکنی به همه دشمنان افغانستان بدهند و باید افراد متعهد و وطن‌پرست در پُست‌های مهم امنیتی توظیف شوند.
در این برنامه ده‌ها سرباز و افسر اردوی ملی و پولیس ملی که از خود شایستگی و شهامت نشان داده بودند، مدال افتخاری، تقدیرنامه، ترفیع رتبه و معاش تشویقی دریافت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا