آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

اردوغان به ترامپ: بیت‌المقدس خط قرمز مسلمانان است!

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی در اجلاس گروه پارلمانی حزب بر سر قدرت عدالت و توسعه اعلام کرد: بیت‌المقدس خط قرمز مسلمانان جهان است.
رییس جمهوری ترکیه ضمن اظهار تاسف از اخبار مربوط به این‌که دونالد ترامپ رییس‌ جمهوری امریکا بیت‌القمدس را به‌ عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت خواهد شناخت، گفت: « آقای ترامپ بیت‌المقدس خط قرمز مسلمانان است. این می‌تواند منجر به قطع روابط دیپلماتیک‌مان با اسراییل شود.»
به نقل آناتولی، رییس‌ جمهور ترکیه در ادامه گفته است که: « امریکا را یک‎بار دیگر از این‎جا مورد هشدار قرار می‌دهم. شما نمی‌توانید چنین گامی بردارید. آیا به تمامی کارهایی که در امریکا می‌بایست انجام می‌دادید، تحقق بخشیده‎اید که این موضوع بماند؟ آیا مبارزه با سازمان تروریستی داعش را به نتیجه رسانده‎اید که این موضوع هم در دستور کار قرار گیرد؟».
اردوغان ضمن واکنش تند به این اخبار تاکید کرد که به‌ عنوان رییس دوره‎ای سازمان همکاری اسلامی پیگیر این موضوع خواهد بود.
وی افزود که اگر گامی در این راستا برداشته شود، فوراً ظرف ۱۵ روز سران سازمان همکاری‌های اسلامی را در استانبول به تشکیل جلسه دعوت خواهد کرد.
در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر این که دونالد ترامپ بیت‎المقدس را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت خواهد شناخت در رسانه‎ها پخش شد که خشم برخی از کشورهای اسلامی را انگیخت.
بیت‎المقدس را مسلمانان قبله اول خود می‎دانند و حساسیت خاصی روی آن دارند، ولی این مکان مذهبی در خاور میانه مورد احترام سه دین ابراهیمی یهودیت، مسیحیت و اسلام است و پیروان هرسه دین آن را متعلق به خود می‎دانند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا