آخرین اخبارجهانسیاست

اردوغان در آلمان: بمباران شفاخانه یا کشتن کودکان در تورات توصیه نشده است، آتش‌بس کنید!

خبرگزاری دید: رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در کنفرانس مشترک با صدراعظم آلمان بار دیگر خواستار توقف فوری بمباران‌های رژیم اسراییل و برقراری آتش‌بس در نوار غزه شد.

اردوغان که به تازگی سفری به آلمان داشت با رییس جمهور و اولاف شولتس صدراعظم این کشور ملاقات و در مورد موضوعات مورد علاقه، از جمله بحران غزه تبادل نظر کرد.

شولتس بر حق اسراییل در دفاع از خود تاکید کرده و اردوغان نیز خواستار پایان فوری بمباران‌های رژیم اسراییل، برقراری آتش‌بس و تسهیل در کمک‌رسانی به غیرنظامیان شد.

صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با رییس جمهور ترکیه گفته است: حق وجودی اسراییل غیرقابل انکار است.

رییس جمهور ترکیه به تازگی مشروعیت رژیم اسراییل را زیر سوال برد و آن را «دولت تروریستی» خواند.

وی در برلین خطاب به مقام‌های رژیم اسرایل گفته است: بمباران شفاخانه‌ها یا کشتن کودکان در تورات توصیه نشده است. شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

در همین حال، رییس جمهوری ترکیه هرگونه مفهوم یا برداشت یهودی‌ستیزانه در انتقاد‌هایش علیه رژیم اسراییل را رد کرده و افزوده است: از دید ما نباید هیچ تبعیضی میان یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در منطقه وجود داشته باشد. من اولین پرچم‌دار مبارزه با یهودستیزی در جهان هستم.

رهبران ترکیه و آلمان به‌رغم اختلاف دیدگاه در خصوص جنگ جاری در غزه، هر دو بر راه حل دو کشور برای پایان دادن به مناقشه رژیم اسراییل و فلسطینی‌ها تاکید کردند.

اردوغان در این خصوص گفته است: آنچه در جریان درگیری اسراییل و فلسطین روی داد، بار دیگر ثابت کرد که راه حل دو دولتی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ اجتناب‌ناپذیر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا