آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

اردوغان در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز وزیر خارجه امارات: حد خودتان را بشناسید


رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در واکنش به آنچه سخنان توهین‌آمیز وزیر امور خارجه امارات متحده عربی علیه « فخرالدین پاشا» از شخصیت‌های دوره عثمانی خوانده می‌شود، برخی دولت‌مردان عرب را خاین خواند.
آقای اردوغان خطاب به این دولت‌مردان عرب افزود:« باید حد و حدود خود را بدانید.»
به نقل از آناتولی، رییس ‌جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع مختاران (کدخدایان) این کشور در مجتمع کاخ ریاست‌جمهوری «بش‌تپه‌ انقره» به اظهارات وزیر امور خارجه امارات متحده عربی علیه «فخرالدین پاشا» از شخصیت‌های برجسته دولت عثمانی واکنش نشان داد.
رییس جمهور ترکیه در این همایش اظهار داشت: کسانی به شخصیت ممتاز تاریخ ما (فخرالدین پاشا) که شجاعانه از شهر مدینه دفاع کرد توهین می‌کنند. خیلی خوب می‌دانیم آن‌ها امروز با چه کسانی همکاری دارند. در زمان مناسب درباره آنان نیز سخن خواهیم گفت.
آقای اردوغان در ادامه سخنانش گفت:« هدف برخی دولتمردان عربی از دشمنی با ترکیه، سرپوش گذاشتن بر ناتوانی، عدم درایت و حتی خیانت خودشان است (در رابطه به استراتژی امنیت ملی جدید امریکا) خلاصه استراتژی واشنگتن چنین است؛ همه چیز برای امریکا. البته هر کشوری، از جمله ترکیه حق دارد استراتژی امنیت ملی خود را تعیین کند.»
عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات در یک پیام توییتری گفته بود که یکی از فرماندهان امپراتوری عثمانی،( فخرالدین پاشا از اجداد آقای اردوغان» در جریان جنگ جهانی اول مقادیری پول و نسخ خطی را از شهر مدینه به تاراج برده بود.
فخرالدین پاشا از سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۱۹ میلادی فرماندار امپراتوری عثمانی در شهر مدینه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا