آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ارزیابی تازه امریکا از جنگ در اوکراین

خبرگزاری دید: به دنبال سفر جو بایدن رییس جمهور امریکا به پولند برای بازدید از اوضاع پناهجویان اوکراینی، نهادهای اطلاعاتی امریکا ارزیابی جدیدی از وضعیت جنگ اوکراین ارائه کردند.

جنگ در اوکراین

 

این موضوع را یکی از مقامات ارشد دفاعی امریکا که آقای بایدن را در سفر به پولند همراهی می‌کند، به خبرنگاران گفته است.
بر اساس این ارزیابی، روسیه در یک ماهی که از تهاجم به خاک اوکراین می‌گذرد ۱۲۵۰ حمله موشکی علیه اوکراین انجام داده که به طور متوسط معادل بیش از ۴۰ موشک در روز است.
به گفته این مقام ارشد دفاعی امریکا، روسیه در هفته‌های گذشته عملیات تهاجمی هوایی خود در اوکراین را افزایش داده و در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۳۰۰ هواپیمای جنگی این کشور در آسمان اوکراین پرواز عملیاتی دارند.
این مقام امریکایی در عین‌حال ادعای اوکراین مبنی برهدف قرار دادن یک کشتی روس حامل تانک را تایید کرد و گفت نیروهای اوکراین حالا در تلاشند ماکاریف در غرب کی‌یف پایتخت را از نیروهای روسیه پس بگیرند.
بر اساس این گزارش روسیه در حملاتش علیه خارکیف در شمال اوکراین هم به پیشرفتی دست نیافته است و نیروهای این کشور در ۱۵ کیلومتری میکولایف مستقرند تا جلو ورود تدارکات به این شهر را بگیرند.
این مقام ارشد دولت امریکا در عین حال گفت نیروهای روسیه در نزدیکی ایزیوم توانسته‌اند در خط دفاعی اوکراین نفوذ کنند و به سوی منطقه دونباس بروند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا