آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

اروپا و امریکا از کابل خواستار تشکیل هیئت مذاکره کننده فراگیر شدند

نشست نمایندگان اروپا، امریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناروی، انگلستان و سازمان ملل متحد که در بروکسل برگزار شده بود، با صدور اعلامیه مشترک ۱۷ ماده‌ای پایان یافت.

نشست نمایندگان اروپا، امریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناروی، انگلستان و سازمان ملل متحد که در بروکسل برگزار شده بود، با صدور اعلامیه مشترک ۱۷ ماده‌ای پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری دید، شرکت کنندگان این نشست در مورد روند صلح افغانستان، انتخابات، کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس، حفظ دستاوردهای چند سال گذشته، مبارزه با مواد مخدر و فساد گفت‌وگوهای همه جانبه انجام دادند.
شرکت کنندگان ضمن اذعان به خواست صمیمانه مردم افغانستان برای صلح پایدار و ختم جنگ در این کشور، تأیید کرده‌اند که یک صلح پایدار تنها از طریق حل و فصل سیاسی امکان‌پذیر است.
آنها همچنان تعهد خود را برای همکاری با حکومت افغانستان، طالبان و دیگر رهبران سیاسی و جامعه مدنی برای دستیابی به توافقنامه صلح جامع و فراگیر که امنیت و ثبات را در منطقه و جهان به ارمغان آورد، اعلام داشتند.
شرکت‌کنندگان این نشست از تمام طرف‌ها خواستند تا گام‌های عملی را برای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس بردارند.
شرکت کنندگان تأکید کردند که هر گونه گفت‌وگوهای میان‌افغانی باید بر اساس دستاوردهای کنفرانس صلح دوحه صورت گیرد.
نمایندگان همچنان از رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور خواسته‌اند تا روی آماده ساختن جمهوری اسلامی افغانستان برای مذاکرات رسمی میان‌افغانی با طالبان متمرکز شوند و یک هیئت مذاکره کننده جامع و فراگیر به این منظور معرفی کنند.
شرکت کنندگان نشست بروکسل تأکید کردند که طالبان و گروه‌های دیگر در افغانستان باید گام‌های استواری بردارند و اجازه ندهند تروریستان بین‌المللی مانند القاعده و داعش از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کنند.
نمایندگان این نشست همچنان تلاش‌های رای دهندگان، کارکنان انتخابات، نیروهای امنیتی و کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان را که با وجود تهدیدها و چالش‌ها این روند را موفقانه به پیش بردند، ستودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا