آخرین اخبارافغانستان

وزارت حج و اوقاف:

ارگان‌های عدلی و قضایی فوراً علیه مولوی انصاری اقدام کنند

وزارت ارشاد، حج و اوقاف با غیر مسئولانه، خلاف قانون و در تضاد با اصول اسلامی خواندن اظهارات اخیر مولوی انصاری، خواستار اقدام فوری نهادهای عدلی و قضایی علیه او شد.


به گزارش خبرگزرای دید، وزارت حج و اوقاف از ارگان‌های عدلی و قضایی خواسته است که به اظهارات مولوی انصاری عکس‌العمل نشان داده و عاجل اقدام کنند تا جلو چنین حرکات «غیرمسئولانه و جانب‌دارانه که در اصل آب در آسیاب دشمن ریختن است»‌ گرفته شود.
در اعلامیه‌ وزارت ارشاد، حج و اوقاف که امروز شنبه(۲ حوت)‌ منتشر شده، آمده است که اوضاع افغانستان در نقطه‌ بسیار حساس قرار دارد و چنین اظهارات تنها می‌تواند آتش جنگ را شعله‌ور کرده و به شدت آن بیفزاید.
اعلامیه افزوده که این گونه اظهارات همچنان سبب کشتار بیشتر مردم بی‌گناه توسط تروریستان می‌شود و نتیجه‌ «این همه نابسامانی قطعاً به نفع دشمنان سودجو و فرصت‌طلب خواهد بود».
در اعلامیه آمده است: «اظهارات ملا انصاری می‌تواند پیامد‌های ناگواری در پی داشته باشد، مزید به ریختن خون انسان‌ها، سبب تخریب منازل و مراکز دینی و فرهنگی، فعالیت‌های تجاری و خدماتی در کشور می‌گردد».
طبق اعلامیه‌ وزارت حج، اظهارات اخیر مولوی انصاری درحالی مطرح شده که سازمان‌ها و کشورهای مختلف اسلامی جنگ در افغانستان را برادرکُشی، حرام و خلاف دستورهای دینی خوانده‌اند.
مولوی انصاری روز گذشته در خطبه‌ نماز جمعه گفته است هر کس که از نظام حمایت کند، مرتکب گناه کبیره شده است. او همچنان گفته است که علمای دینی که نظام کنونی را تأیید می‌کنند، از جمله علمای یهود و نصارا هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا