آخرین اخبارافغانستانسیاست

ارگ ادعای رحمت‌الله نبیل را بی‌بنیاد خواند

رحمت‌الله نبیل نامزد دسته انتخاباتی «امنیت و عدالت» مدعی شده بود که اشرف غنی خلیل‌الله فروزی را در بدل ۳۰ میلیون دالر امریکایی از زندان آزاد کرده است. ارگ اما این ادعا را رد می‌کند و آن را «بی‌بنیاد، عوام‎فریبانه و کمپاینی» می‌خواند.
آقای نبیل در توییتی نوشته است:«بر اساس منابع و مدارک مؤثق، هفته‌ گذشته اشرف غنی خلیل‌ فروزی یکی از متهمان اصلی بحران کابل بانک را پس از گرفتن ۳۰ میلیون دالر به منظور سهم‌گیری در کارزارهای انتخاباتی‌اش، از زندان آزاد کرده است»
ریاست جمهوری اما این ادعا را رد کرده و آن را بی‌بنیاد، عوام‎فریبانه و کمپاینی خوانده است.
صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی نوشته است: « ادعای آقای نبیل در پیوند به رهایی فيروزی در بدل پول كاملاً بی‌بنیاد و بی‌اساس است، عوام فریبانه و کمپاینی می‌باشد. بر بنياد فیصله‌ یک کمیته موظف كه متشکل از نهاد‌های عدلی و قضایی، صحی و امنيتی بوده؛ وضعيت فيروزی وخیم توصیف شده و به خانه‌اش انتقال یافته وتحت نظارت شدید قرار دارند.»
در همین حال، بی بی سی فارسی گزارش کرده که اشرف غنی به تازگی و بعد از ارزیابی تعهدات مالی و وضعیت صحی آقای فیروزی، انتقال او را از زندان به خانه‌اش در کابل «تحت شرایط خاص» منظور کرده است.
خلیل‌الله فیروزی یکی از سهامداران کابل بانک بود که پنج سال پیش به ده سال زندان و جریمه نقدی به خاطر پول‌شویی و اختلاس دارایی عامه محکوم شد.
به دنبال بحران کابل بانک در سال ۲۰۱۰، دولت مدیریت آن را به عهده گرفت و دادگاه عاملان بحران را به زندان محکوم کرد.
محمد اشرف غنی در سال ۲۰۱۴ این پرونده را از نو باز کرد و بر اساس حکم دادگاه عالی آقای فیروزی و شیرخان فرنود بنیان‌گذاران اصلی کابل بانک هر یک به ده سال زندان و هر یک به پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیون دالر پول اختلاس و بهره آن محکوم شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا