آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ارگ از نشست مسکو به سازمان ملل متحد شکایت کرد

برخی منابع فاش ساخته‌اند که حکومت نسبت به شرکت اعضای تحریم شده گروه طالبان در نشست مسکو رسماً به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

برخی منابع فاش ساخته‌اند که حکومت نسبت به شرکت اعضای تحریم شده گروه طالبان در نشست مسکو رسماً به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از بی بی سی، یک منبع وزارت خارجه گفته است که با نمایندگان طالبان نباید با چنین نرمشی برخورد شود.
این منبع که نخواسته نامش ذکر شود گفته، برخی از نمایندگان طالبان در قطر مشمول فهرست تحریم‌های سازمان ملل هستند و به همین دلیل نمی‌توانند آزادانه سفر کنند.
در نشست روسیه چهار نفر از این اعضای تحریم‌شده طالبان شرکت کرده‌ بودند.
شیرمحمد عباس ستانکزی رییس هیئت مذاکره‌کننده طالبان ازجمله افرادی است که نامش در فهرست تحریم‌های سازمان ملل دیده می‌شود.
بر بنیاد گفته‌های این منبع، در گذشته نسبت به سفر اعضای تحریم شده گروه طالبان با حکومت افغانستان مشوره میشد، ولی این بار چنین مشوره‌ای نشده است.
نظر به متن شکایت رسمی دولت افغانستان به سازمان ملل که فاش شده، این شکایت‌نامه ظاهراً یک روز قبل از برگزاری نشست مسکو (۴ فبروری) به کمیته ۱۹۸۸ شورای امنیت سازمان ملل فرستاده شده است.
گفتنی است که پیش از این نیز حکومت در مورد نشست مسکو گفته است که این سیاسیون اشتراک کرده در آن، صلاحیت اجرایی ندارند.
شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز در صفحه‌اش پس از نشر قطع‌نامه نشست مسکو به طنز نوشته است که هرکس در این قطع‌نامه دریافت که اشتراک کنندگان به چه دست یافته‌اند جایزه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا