آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

سخنگوی تیم صلح و اعتدال:

ارگ توان تامین امنیت شهر کابل را ندارد/ ولایت‌های امن عمداً ناامن شده است

سخنگوی تیم انتخاباتی صلح و اعتدال با تأکید به تأمین امنیت انتخابات، اظهار داشت که تیم غنی در تلاش مهندسی انتخابات است.

سخنگوی تیم انتخاباتی صلح و اعتدال با تأکید به تأمین امنیت انتخابات، اظهار داشت که تیم غنی در تلاش مهندسی انتخابات است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد واعظی سخنگوی تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر در برنامه انتخابات طلوع‌نیوز، بحث تأمین امنیت انتخابات را مهم‌ترین وظیفه حکومت خواند و گفت: در شرایطی که امنیت تأمین باشد امکان برگزاری انتخابات سرتاسری وجود خواهد داشت، اما وضعیت کنونی نشان می‌دهد که غنی توانایی تأمین امنیت حتی شهر کابل و معاون اول خود را ندارد.
واعظی افزود: خلاها و ضعف‌های مدیریتی در بخش امنیتی وجود دارد و این سبب نگرانی تمام نامزدان به‌ویژه تیم صلح و اعتدال شده است.
وی با نگرانی از سوءاستفاده حکومت از امکانات دولتی، اظهار داشت: نگران هستیم که حکومت با توجه به امکانات و موقعیت دست به سوءاستفاده از نا امنی‌های برخی ولایت‌ها نزند.
سخنگوی تیم صلح و اعتدال با بیان اینکه ۹۰ دفتر کمپاین در ولایات فعال کرده‌ایم، اما حتی یک عسکر در اختیار ما قرار داده نشده، تصریح کرد: بیشتر از ۱۰ روز از آغاز کمپاین‌های انتخاباتی می‌گذرد، اما تا امروز ما شاهد حضور نمایندگان نهادهای امنیتی مخصوصاً وزارت داخله نبوده‌ایم که آن‌ها چه پلان مشخص برای کمپاین نامزدان دارند.
محمد واعظی همچنین گفت: بسیاری از ولسوالی‌هایی که سابق امنیت داشت، در حال حاضر نا امن شده که به طور نمونه دایکندی در یکی دو سال اخیر نا امن نبود، اما در یک ماه گذشته ولسوالی‌های کجران، پاتو و ناومیش این ولایت نا امن شده است.
وی ابراز داشت: از سوی دیگر به خاطر اختلافات غنی با معاون اول سابقش، ولایت‌های ازبیک نشین با مشکلات و ناامنی مواجه شده است که نشان می‌دهد این نا امنی‌ها عمدی است.
واعظی با اظهار این که شفافیت در مسایل امنیتی وجود ندارد، افزود: نهادهای امنیتی با سرپرست اداره می‌شود و حکومت هم پاسخگو نیست و نگران این هستیم که ولایت‌های که نامزدان در آن‌جا رأی دارند، نا امن اعلام شود.
وی تصریح کرد: در انتقال مواد حساس که روز انتخابات استفاده می‌شود هیچ شفافیتی وجود ندارد و هیچ ناظری از نامزدان ریاست جمهوری از این روند نظارت نکرده‌اند.
سخنگوی تیم صلح و اعتدال با بیان این که پروسه صلح از نظر تیم ما اولیت جامعه امروز افغانستان است، اظهار داشت: اگر قبل از ۶ میزان تفاهم‌نامه صلح بین مردم و طالبان امضا شد، ارزش دارد انتخابات به تعویق بیفتد، اما اگر نتیجه ندهد، انتخابات نیز برای ما همان اندازه اهمیت دارد و باید برگزار شود.
محمد واعظی با تأکید به همکاری وزارت داخله با نامزدان در مورد تأمین امنیت آنها، گفت: حکومت در شش ماه اخیر با تمام توان از امکانات دولتی استفاده کرد و در بخش تقرری‌ها در ۵ سال گذشته اینگونه شاهد نبودیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا