آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

ارگ حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم کرد

ارگ ریاست جمهوری با صدور اعلامیه‌ای حمله تروریستی روز جمعه بالای نمازگزاران در دو مسجد کشور زیلاند جدید را به شدت محکوم کرد.

ارگ ریاست جمهوری با صدور اعلامیه‌ای حمله تروریستی روز جمعه بالای نمازگزاران در دو مسجد کشور زیلاند جدید را به شدت محکوم کرد.
روز گذشته تروریستان در دو مسجد در مرکز شهر لینوود نیوزیلند حمله کردند و نمازگزاران به گلوه بستند که در نتیجه این حمله تروریستی دست کم ۴۹ تن از نمازگزاران کشته شدند و شماری زیادی زخمی شدند.
براساس گزارش‌ها حمله کننده احتمالاً یک آسترالیایی سفیدپوست است، یک ویدیوی نشر شده در اینترنت این مرد را هنگام گلوله باری نشان می‌دهد.
با این حال ارگ ریاست جمهوری ضمن محکوم نمودن این رویداد را وحشیانه خوانده و گفته است که حملات تروریستی بالای این مساجد یکبار دیگر نشان داد که تروریستان به هیچ دین و آئینی پابند نیستند و دشمن تمام بشریت می‌باشند.
رییس جمهور یکبار دیگر بر مبارزه مشترک و بدون تفکیک تمام کشورهای جهان با پدیده شوم تروریزم تاکید کرد.
در متن این اعلامیه آمده است «رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان، مراتب تسلیت و همدردی خود را به حکومت و مردم زیلاند جدید و خانواده‌های قربانیان این رویداد ابراز داشته، به شهدا بهشت برین و به مجروحین صحتمندی کامل از درگاه ایزد متعال، استدعا می‌دارد.»
همچنین وزارت امور خارجه کشور نیز با نشر اعلامیه این رویداد را محکوم کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا