آخرین اخبارافغانستانسیاست

ارگ در برابر محقق

ارگ ریاست جمهوری با نشر یک اعلامیه نسبت به سخنان محمد محقق در تهران واکنش نشان داده و آن را رد کرده است.
به نقل از ارگ، در اعلامیه ارگ آمده است که حرف‎های محمد محقق در کنفرانس بیداری اسلامی که در تهران برگزار شده بود، نظر رسمی حکومت افغانستان نیست.
در بخشی از اعلامیه گفته شده: «اظهارات اخیر محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در تهران در مغایرت با اصول سیاست خارجی، منافع ملی، ثبات و امنیت كشور و قوانین نافذه افغانستان قرار داشته و به‌ هیچ‌وجه نمایندگی از نظریات دولت افغانستان نمی‌کند.»
ارگ همچنان هشدار داده است که اظهارات محمد محقق که در مورد « لشکر فاطمیون » در تهران ابراز کرده بود، مورد بررسی جدی قرار می‎گیرد.
هرچند در این اعلامیه هشدار داده شده که حرف‎های محقق به گونه جدی بررسی می‎شود، ولی به باور آگاهان تیم ارگ می‎خواهد از این اظهارات محمد محقق استفاده سیاسی کرده و این رهبر جهادی را زیر فشار قرار بدهد.
آگاهان امور سیاسی می‎افزایند که این‎بار تیم ارگ سخنان آقای محقق را بهانه کرده و می‎خواهد سناریوی توطیه علیه جنرال دوستم و عطا محمد نور را روی او تکرار کند.
گفتنی است که محمد محقق در کنفرانس بیداری اسلامی در تهران از لشکر فاطمیون که متشکل از شهروندان افغانستان است و علیه گروه داعش می‎جنگید، سپاس‎گزاری کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا