آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

ارگ: طالبان با حملات خود از نیت نیک دولت و مردم سوء‌استفاده می‌کنند

سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید حمله‌های اخیر طالبان در هلمند و غور نشان می‌دهد که این گروه از نیت نیک و صادقانۀ دولت و مردم افغانستان سوء‌استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز دوشنبه(۲۸ میزان) در رشته توییتی می‌گوید دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای تسریع روند صلح تصمیم به رهایی ۶ هزار و ۱۰۰ زندانی خطرناک طالبان گرفت؛ تصمیمی که در هیچ روند صلحی شاهد آن نبودیم.
آقای صدیقی گفت: «حمله‌های اخیر طالبان درهلمند و غور نشان می‌دهد، که طالبان از نیت نیک و صادقانۀ دولت و شهروندان ما، استفادۀ سوء کرده، به جنگ ناروای شان ادامه داده و حمله‌های وحشیانه‌ و دهشت‌افگنانۀ شان را در برابر ملت ما افزایش داده اند».
وی می‌افزاید که دولت افغانستان و مردم بزرگ‌ترین تصمیم را مبنی بر رهایی ۶ هزار و ۱۰۰ زندانی خطرناک طالبان که در هیچ روند صلحی در جهان شاهد آن نبوده‌ایم، در خصوص تسریع روند صلح گرفتند تا طالبان را وادار به ختم جنگ و برقراری صلح با عزت و پایدار در افغانستان کنند.
گفتنی است که طالبان پس از امضای توافق‌نامه دوحه حملات خود را علیه نیروهای امنیتی افزایش داده که روزانه علاوه بر نیروهای امنیتی، مردم ملکی نیز خسارات جانی و مالی می‌پردازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا