آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهمنطقه

ازبیکستان ۲۵ عراده بس به افغانستان کمک کرد

مسئولان وزارت ترانسپورت، ولایت بلخ و جانب ازبیکستان در نشستی در شهرک بندری حيرتان، بيست و پنج بس شهری و سه تراکتور را که از سوی ازبیکستان به افغانستان کمک شده‌ است دریافت کردند.
به گزارش خبرگزارى ديد، در اين نشست حمید طهماسی وزیر ترانسپورت و هوانوردی افغانستان، عصمت‌الله ایرگشوف، نماینده ویژه رییس جمهور ازبیکستان و محمد بشير توحيدى معاون والى بلخ حضور داشتند.
حميد طهماسى وزير ترانسپورت و هوانوردى گفت: این کمک‌ها حمل و نقل شهری را بهتر خواهد ساخت و ما اميدواريم كه اين همكارى‌ها و روابط دوستانه بين دو كشور همچنان ادامه پيدا كند.
آقاى طهماسى افزود: اكنون روابط ما بيشتر از هر زمان ديگر بهبود يافته است و طى سفر آقاى غنى رييس جمهور كشور به تعداد ٢٠ قرار داد با كشور دوست و همسایه، ازبيكستان به امضا رسيده است.
از سويى هم، عصمت‌الله ایرگشوف نماینده ویژه رییس جمهور ازبیکستان با بلاعوض خواندن اين كمک‌ها گفت: طى جنگ‌های داخلى در افغانستان روابط ما با اين كشور خوب نبود، اما با سفر رييس جمهور غنى صفحه جديدى در روابط هر دو كشور آغاز شده است.
آقاى ايرگشوف اضافه كرد اين روابط دوستانه بين دو كشور همچنان ادامه خواهد داشت.
نماينده ويژه رييس حمهور اوزبيكستان همچنان وعده كرد كه در آينده، كشورش كمک‌های دیگرى را نيز براى افغانستان از جمله؛ كمک براى امتداد خط راه‌آهن از شهر مزار شريف تا هرات، كاهش قيمت برق، ايجاد كنسولگرى افغانستان در شهر ترمز و تمديد لين برق از سرخان دريا تا شهر پلخمرى، در نظر دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا