آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاست

رییس‌ جمهور غنی:

از استخدام افراد بازداشت شده به جرم فساد اداری، خودداری شود

رییس ‌جمهور غنی اعلام کرده است، افرادی که به جرم فساد اداری زندانی شده‌اند دوباره استخدام نشوند. او تأکید کرده است که در این خصوص قوانین باید تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس ‌جمهور اشرف غنی این مطلب را روز گذشته(۱۶ جدی) در دیدار با رییس و اعضای کمیسیون مبارزه با فساد اداری مطرح کرده است.
به نقل از خبرنامه ارگ، رییس‌ جمهور در این دیدار روی استقلالیت کاری کمیسیون مبارزه با فساد اداری تأکید کرده است: «استقلالیت کاری و صلاحیت بررسی کمیسیون باید واضح باشد که بتواند به شمول دفتر من، ادارات مربوطه ریاست جمهوری و تمام دوایر دولتی را مورد بررسی قرار دهد».
او در باره افرادی که به جرم فساد اداری به زندان رفته‌اند، گفته است: «افرادی که بخاطر دوسیه‌های فساد اداری زندانی شده‌اند، دوباره استخدام نگردند و باید در این خصوص قوانین تغییر کند».
همچنان رییس‌ جمهور غنی به کمیسیون مبارزه با فساد اداری صلاحیت پیشنهاد تعلیق به رییس‌ جمهور را نیز داده است، او در این مورد گفته: «کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری باید صلاحیت پیشنهاد تعلیق را به رییس جمهور داشته باشد».
محمداشرف غنی در باره ادعاهای جامعه مدنی نیز در این دیدار صحبت کرده و گفته است: «حساب‌دهی جامعه مدنی در خصوص اتهامات وارده، مهم می‌باشد و باید اتهامات خویش را با ثبوت ارائه نماید و مسئولیت قانونی اتهامات غیرمستند را نیز بپذیرد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا