آخرین اخبارافغانستانسیاست

از افغانستان کسی در نشست سازمان شانگهای نمایندگی نمی‌کند

خبرگزاری دید: مقامات ازبیکستان اعلان کرده است که هیچ هیئتی از افغانستان در سازمان همکاری شانگهای حضور نخواهد داشت، چون با این کشور روابط رسمی ندارد.


به نقل از انترفکس، رحمت‌الله نوریمبتوف همکاهنگ کننده ملی ازبیکستان در نشست سازمان همکاری شانگهای روز گذشته به خبرنگاران گفته است که هیچ هیئتی از افغانستان در نشست سران سازمان شانگهای دعوت نشده است، زیران با این کشور روابط رسمی ندارد.
رحمت‌الله گفته است: هیچ هیئتی به نمایندگی از افغانستان در سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبیکستان که به تاریخ ۱۵ تا ۱۶ سپتمبر دایر می‌شود، حضور نخواهد داشت، زیرا سازمان همکاری شانگهای روابط رسمی با این کشور ندارد.
به گفته این مقام ازبیکستان، افغانستان عضو ناظر در سازمان شانگهای است. این سازمان روابط رسمی با دولت گذشته افغانستان داشت، این روابط با قدرت گیری طا-لبان متوقف شده است.
نوریمبتوف افزوده است: افغانستان در نشست سمرقند نماینده نخواهد داشت. سازمان همکاری شانگهای به طور موقت روابط خود را با این کشور متوقف کرده است.
بلال کریمی معاون سخنگوی طا-لبان نیز گفت که از افغانستان برای شرکت در این نشست دعوت نشده است.
کریمی افزوده است که از نشست‌هایی که به نفع مردم افغانستان باشد، استقبال می‌کند و امیدوار است که این نشست نتایج مثبت داشته باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا