آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

غنی در مراسم اولین سالروز ترور جنرال رازق:

صلح همیشه در اولویت کاری من بوده است/ مردم در انتخابات دوام نظام و صلح با معنی خواستند

محمد اشرف غنی می‌گوید که دولت افغانستان در نتیجه تلاش‌های دوامدار در پنج سال گذشته صلح را به یک گفتمان ملی مبدل ساخت.

محمد اشرف غنی می‌گوید که دولت افغانستان در نتیجه تلاش‌های دوامدار در پنج سال گذشته صلح را به یک گفتمان ملی مبدل ساخت.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی در مراسم گرامی‌داشت از اولین سالروز ترور سترجنرال عبدالرازق گفت: صلح مهم‌ترین خواست ملت افغانستان و بنیادی‌ترین مسئولیت حکومت است و حکومت افغانستان درچارچوب ارزش‌های ملی، منافع ملی و مصالح علیای کشور با عقلانیت تمام و مبتنی برخواست ملت به‌خصوص مطالبات جرگه مشورتی صلح؛ این روند ملی را به‌پیش خواهد برد.
غنی افزود: دولت افغانستان به عنوان طراح، مدافع و تطبیق کننده صلح، به فیصله‌های لویه جرگه مشورتی صلح احترام قایل است و تعقیب راهکار پیشنهاد شده از سوی این جرگه را به محوریت مردم و مالکیت دولت افغانستان، مسئولیت خود می‌داند.
وی تصریح کرد: دولت در نتیجه تلاش‌های دوامدار در پنج سال گذشته صلح را به یک گفتمان ملی مبدل ساخت و مردم ما نسبت به هر زمان دیگر ارزش قطع جنگ و آمدن یک صلح پایدار را بیشتر حس کردند.
رییس حکومت وحدت ملی اظهار داشت: مردم و دولت افغانستان خواستار صلح پایدار و با عزت است و به تمام تلاش‌ها، به هدف رسیدن به صلح متعهد است. صلح همیشه اولویت من به‌حیث رییس جمهور کشور بوده است.
محمد اشرف غنی گفت: مردم افغانستان با وجود تهدیدات مستقیم گروه طالبان و فضای نامطمئن سیاسی در انتخابات ۶ میزان اشتراک کرده اراده قوی شان را برای دوام نظام جمهوری و رسیدن به یک صلح با معنی به نمایش گذاشتند. نظام جمهوری است که حافظ مردم‌سالاری است.
وی با ستایش از شجاعت و بی‌طرفی بی‌پیشینه‌ای که نیرو‌های امنیتی و دفاعی از خود در انتخابات نشان دادند تصریح کرد: خون تمام شهدای امنیتی و دفاعی ما به هدر نرفته، قربانی‌های این قهرمانان سبب شده که اکنون ما از یک آزمون بزرگ مردم‌سالاری به سربلندی تمام فایق آییم.
محمد اشرف غنی، جنرال رازق را شهید واقعی خواند و اظهار داشت: نیروهای امنیتی و دفاعی دلیر ما مانند جنرال رازق، چهار موج حملات بزرگ دشمن را درهم کوبیده و ناکام ساختند.
جنرال عبدالرازق یک سال قبل از امروز از سوی یکی از محافظان والی قندهار ترور شد که مسئولیت آنرا گروه طالبان برعهده گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا