آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

غنی در روز استقلال:

از تروریستان انتقام گرفته می‌شود/ طالبان تهداب‌گذار ترور هستند/ پاکستان در روند صلح همکاری نمی‌کند

محمد اشرف غنی در سخنانی به مناسبت صدمین سالگرد استقلال کشور می‌گوید که حکومت افغانستان با «جدیت» تمام گروه‌های تروریستی را از جمله داعش و طالب را ریشه‌کن و حامیان‌شان را نیز به گلیم غم می‌نشاند.

محمد اشرف غنی در سخنانی به مناسبت صدمین سالگرد استقلال کشور می‌گوید که حکومت افغانستان با «جدیت» تمام گروه‌های تروریستی را از جمله داعش و طالب را ریشه‌کن و حامیان‌شان را نیز به گلیم غم می‌نشاند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی که امروز (دوشنبه، ۲۸ اسد) در مراسم «گرامی‌داشت از صدمین سال‌روز استرداد استقلال کشور» در قصر دارالامان صحبت می‌کرد، افزود:«ما به‌خاطر احترام قایل‌شدن به قربانی‌های حمله‌ تروریستی کابل، بزرگداشت از صدمین سال‌روز استرداد استقلال کشور را به تعویق انداختیم. دشمن با ریختاندن خون غیرنظامیان، برگزاری این مراسم را به تعویق انداختند، اما ما انتقام این حمله و حملات دیگر را حتماً می‌گیریم.»
به گفته‌ او، ملت افغانستان به‌خاطر این حمله به گلیم غم نشسته است.
آقای غنی تاکید کرد که انتقام «قتل شهروندان و هر قطره‌ خون مردم بی‌گناه» از تروریستان گرفته خواهد شد.
وی همچنان در بخشی از صحبت‌هایش حمله‌ بر مراسم عروسی در غرب کابل را به گروه طالبان نسبت داده، گفت که طالبان با اعلام دست‌نداشتن در این حمله، نمی‌توانند از بار ملامتی شانه خالی کنند.
او افزود:«طالبان تهداب این چنین کشتار را نهاده‌اند. آنان بارها این چنین حملات ظالمانه، وحشیانه و بی‌رحمانه را در مساجد، مکاتب و اماکن عامه انجام داده‌اند. مسئول اصلی تلفات مردم بی‌دفاع طالبان می‌باشند. این گروه می‌باشد که بستر فعالیت برای گروه‌های تروریستی دیگر را فراهم کرده است.»
همچنان آقای غنی در این مراسم پاکستان را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان کرده، گفت که در طی چند سال گذشته اکثر فرماندهان گروه طالبان و شماری از گروه‌های تروریستی دیگر در مرزهای جنوبی و شرقی کشور کشته شده‌اند.
او تاکید کرد:«این موضوع این ادعای ما را ثابت می‌کند که آشیانه و منشأ جنگ در آن سوی خط دیورند می‌باشد.»
مبارزه با گروه داعش
از سویی هم، او در مراسم گرامی‌داشت از صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور با اشاره به مبارزه علیه فعالیت گروه داعش در افغانستان گفت که تعهد دولت این است که لانه‌های این گروه را در تمامی نقاط کشور نابود کند.
او تاکید کرد که این گروه مورد هیچ گونه ترحمی قرار نخواهد گرفت و مبارزه دولت با جدیت تمام در مقابل فعالیت این گروه ادامه خواهد داشت.
آقای غنی از شهروندان کشور خواست که علیه «افکار داعشی» مقابله کنند و از موجودیت این افکار در محیط قریه، ناحیه، کار و اداره‌ ‌شان به هدف مقابله با آن به ارگان‌های امنیتی و کشفی گزارش دهند.
در همین حال، آقای غنی از جامعه‌ جهانی نیز خواست که برای مقابله علیه فعالیت گروه‌های تروریستی امثال طالبان و داعش در کنار مردم افغانستان بایستد.
این در حالی است که آقای غنی حدود شش ماه پیش (۲۱ دلو سال ۱۳۹۷ خورشیدی) شکست داعش در افغانستان را در یک نشست با بزرگان اقوام شینوار و مومند در ولسوالی غنی‌خیل ننگرهار اعلام کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا