آخرین اخبارافغانستان

اداره هوانوردی ملکی:

از تصمیم دولت ایران مبنی بر پرداخت غرامت به بازماندگان سقوط هواپیمای اکراینی استقبال می‌کنیم

اداره هوانوردی ملکی کشور با نشر اعلامیه‌ای خبرداده که دولت ایران تصمیم دارد به بازماندگان سقوط هواپیمای اکراینی در تهران ۱۵۰ هزار دالر غرامت بپردازد. این اداره تاکید کرده که منتظر نتیجه تحقیق هیئت سازمان جهانی هوانوردی در این خصوص است.

به گزارش خبرگزاری دید، اداره هوانوردی ملکی کشور با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به تصمیم دولت ایران مبنی بر پرداخت ۱۵۰ هزار دالر غرامت به بازماندگان سقوط هواپیمای اکراینی در فضای تهران، گفته است که «دولت افغانستان، در کنار کشورهایی که اتباع آنان در حادثه سقوط طیاره اوکراینی در اثر اصابت موشک در فضای ایران جان شان را از دست داده‌اند با تاکید بر تامین عدالت و پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان این رویداد، از تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران برای پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان به عنوان گام اول در تامین حقوق قربانیان، استقبال می‌نماید».

این اداره در ادامه گفته: اداره هوانوردی ملکی افغانستان منتظر نتایج تحقیق هیئت سازمان بین‌المللی هوانوردی ملکی در مورد علل این رویداد می‌باشد تا بر اساس آن برای تامین عدالت اقدامات جدی و اساسی صورت گیرد.
اداره هوانوردی ملکی افغانستان بر تامین مصئونیت پروازهای ملکی در فضای کشور همسایه ایران و تمام کشورهای منطقه تاکید نموده و از پالیسی آسمان‌های مصئون‌تر که از سوی دولت کانادا روی دست گرفته شده است، حمایت می‌نماید.

در بخشی از اعلامیه آمده: ما جریان پیشرفت تحقیقات در مورد این رویداد را از طریق کمیته مشترک موظف و وزارت محترم امور خارجه تعقیب نموده و مطابق به کنوانسیون مونتریال و مواد کنوانسیون شیکاگو در این زمینه اقدامات قانونی را روی دست گرفته‌ایم.
در حادثه سقوط هواپیمای اکراینی در فضای تهران در کنار شهروندان دیگر کشورها، ۱۳ شهروند افغانستان نیز کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا