آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اتحادیه اروپا:

از تیم مذاکره کننده دولت حمایت می‌کنیم/ طالبان تعهد واقعی خود را برای صلح نشان دهند

اتحادیه اروپا با اعلام حمایت کامل از هیئت مذاکره کننده دولت، از گروه طالبان خواست تا تعهد واقعی خود را در گفت‌وگوهای صلح و کاهش خشونت‌ها نشان دهد.

اتحادیه اروپا با اعلام حمایت کامل از هیئت مذاکره کننده دولت، از گروه طالبان خواست تا تعهد واقعی خود را در گفت‌وگوهای صلح و کاهش خشونت‌ها نشان دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، اتحادیه اروپا امروز سه شنبه (۱۲ حمل) در بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از هئیت مذاکره کننده حکومت افغانستان برای گفت‌وگو با گروه طالبان اعلام کرد و از طالبان خواست تعهد واقعی خود را به روند صلح نشان دهند.
اعلامیه اتحادیه اروپا ضمن استقبال از توافق رهبران سیاسی روی فراگیر بودن هیئت مذاکره کننده، می‌گوید: «ما از تیم جدید ایجاد شده حمایت کامل خود را اعلام می‌داریم. ما تمام رهبران سیاسی را تشویق به اشتراک موثر زنان، جوانان و قربانیان می‌کنیم».
این اتحادیه اعلام این هیئت را برای آغاز مذاکرات میان‌افغانی و حل بحران سیاسی داخلی، گام مهم دانسته است.
در بخش دیگر این اعلامیه آمده است: «ما همچنان از طالبان می‌خواهیم تعهد واقعی خود را به مذاکرات صلح و کاهش خشونت‌ها و گفت‌وگوهای معنادار در مورد آتش‌بس طبق توافقنامه دوحه، نشان دهند».
اتحادیه اروپا تأکید کرده است که اکنون دلیلی برای تعویق گفت‌وگوهای میان‌افغانی نیست و طالبان باید به تیم دولت احترام گذاشته و به گونه سازنده کار کنند.
گفتنی است که تیم مذاکره کننده برای گفت‌وگو با گروه طالبان به تازگی از سوی حکومت افغانستان اعلام شد که مورد استقبال کشورها و نهادهای بین المللی قرار گرفته است.
با این حال، گروه طالبان تا کنون تیم مذاکره کننده خود را به طور رسمی اعلان نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا