آخرین اخباراجتماعافغانستان

صالح:

از جریمه ساختمان‌های خودسر ۵۰ میلیارد افغانی عاید دولت می‌شود

معاون اول ریاست‌ جمهوری می‌گوید به اساس تخمین‌ها، از اعمال جریمه بالای بلندمنزل‌های غیرقانونی در شهر کابل تا پنجاه میلیارد افغانی به خزانه دولت واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری این موضوع را امروز دوشنبه(۱۵ جدی) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود ذکر کرده و گفته است: قرار است در همین هفته لایحه اعمال جریمه‌های سنگین بالای ساختمان‌های غیرپلانی و خودسر نهایی گردد.
او در این مورد تصریح کرده است: «تیم‌های بررسی ما مصروف جمع‌آوری معلومات راجع به تمام بلند‌منزل‌ها هستند. این سروی شامل اسم مالک، موقعیت، تعداد بلندمنزل‌های غیرقانونی، حجم کار غیرقانونی، تخمین ارزش بلندمنزل و تخمین جریمه می‌شود».
معاون اول ریاست‌ جمهوری افزوده است که از اعمال جریمه بالای بلندمنز‌ل‌ها تا پنجاه میلیارد افغانی به خزانه دولت واریز می‌شود: «بر اساس برآورد و تخمین‌های ابتدایی، گمان می‌بریم که از مدرک اعمال جریمه بالای بلندمنزل‌های خودسر تا پنجاه ملیارد افغانی به خزانه دولت واریز خواهد گردید».
به گفته صالح، این مقدار پول برای انکشاف و بهبود وضعیت شهر کابل به مصرف خواهد رسید: «مقام ریاست جمهوری بار بار تاکید داشته است که این پول در یک صندوق یا حساب خاص جمع شده و دوباره برای انکشاف و بهبود وضعیت شهر کابل به مصرف خواهد رسید و ازآن برای بقیه کارهای دولتی استفاده نخواهد شد».
با این وجود، او همچنان هشدار داده است که «هرکسی که می‌خواهد بلندمنزل بسازد باید آمادگی تادیه جریمه را نیز داشته باشد… پس بسازید اما آماده پرداخت هم باشید».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا