آخرین اخباراجتماعافغانستان

از حدود ۶۰۰ متقاضی جواز وکالت مدافع آزمون ورودی گرفته شد

خبرگزاری دید: وزارت عدلیه از برگزاری نخستین دور آزمون ورودی جواز وکالت مدافع خبر داده و می‌گوید در این روند نزدیک به ۶۰۰ تن اشتراک کرده بودند.

وزارت عدلیه با فرستادن خبرنامه‌ای به رسانه‌ها گفته که در مراسم برگزاری آزمون متقاضیان اخد جواز وکالت مدافع که روز یکشنبه( ۲۳ دلو) برگزار شد، شماری از مقامات این وزارت به شمول عبدالحکیم شرعی سرپرست نیز اشتراک کرده بودند.

بر اساس خبرنامه، مفتی فضل هادی صاحب زاده رییس عمومی تقنین وزارت عدلیه گفته که تمام ادارات امارت اسلامی و خصوصاً وزارت عدلیه متعهد است تا سهولت های یک زندگی خوب را برای مردم فراهم نماید. او افزوده که به همین منظور ریاست وکلای مدافع با وزارت عدلیه مدغم گردید تا از این ریاست حمایت صورت گرفته و سهولت های لازم برای آنان فراهم گردد.

در خبرنامه هدف از برگزاری این آزمون تقدیم وکلای مدافع شایسته و صادق به جامعه عنوان و گفته شده که این وزارت تا اکنون در حدود ۱۳۰۰ جواز وکلای مدافع را تمدید نموده است.

مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه گفت: وکلای مدافع با این که تحت چتر وزارت عدلیه فعالیت می‌نمایند، در کارشان مستقل بوده و هیچ کس در کار آنان مداخله نخواهد کرد.

او افزود که این وزارت برای وکلای مدافع یک لایحه تهیه نموده و کار بالای آن جریان دارد تا این لایحه به قانون وکلای مدافع تبدیل شود.

در همین حال، مولوی عبدالکریم حیدر معین مسلکی وزارت عدلیه در مورد دلیل ادغام وکلای مدافع با وزارت عدلیه صحبت نموده گفت که به منظور عرضه خدمات بهتر به مردم و حل مشکلات وکلای مدافع و ایجاد یک پشتیبان قوی برای وکلای مدافع، این ریاست با وزارت عدلیه ادغام گردیده است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا