آخرین اخباراسلایدشوایرانخبر های مهمسیاستمنطقه

مسلمیار در ایران:

از حمایت ایران برای برقراری صلح تشکر می‌کنیم

رییس مجلس سنای کشور و رییس مجلس شورای اسلامی ایران در یک نشست خبری به اهمیت و برقراری صلح در افغانستان تأکید کردند.

رییس مجلس سنای کشور و رییس مجلس شورای اسلامی ایران در یک نشست خبری به اهمیت و برقراری صلح در افغانستان تأکید کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، فضل‌هادی مسلمیار رییس مجلس سنای کشور که به ایران سفر کرده، در یک نشست خبری با رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: افغانستان مشکلات زیادی داشته است اما جمهوری اسلامی همواره در نیاز به ما کمک کرد که سپاس‌گزاریم و همچنین از رهبری ایران برای حمایت از تحصیل افغان‌ها در این کشور در مدارس و سطوح مختلف تشکر می‌کنیم.
مسلمیار برقراری صلح را در افغانستان مهم خواند و در این زمینه از حمایت‌های جمهوری اسلامی که برقراری صلح را با محوریت دولت و ملت افغانستان می‌خواهد، تشکر کرد.
وی تصریح کرد: حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از افغانستان در موارد متعددی به ما اثبات شده است و از حسن نیت شما اطمینان خاطر داریم.
رییس مجلس سنا در اخیر گفت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با رییس مجلس شورای اسلامی داشتیم که پیرامون برخی مسائل از جمله ترانزیت و مسائل امنیتی بود که همکاری‌ها افزایش خواهد یافت.
در همین حال، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران در این نشست گفت: کشور دوست، همسایه و برادر ما افغانستان سال‌های بسیار سختی را طی کرد که در تمام این مدت ملت ایران در کنار ملت افغانستان بود و از یکپارچگی، استقلال و امنیت این کشور حمایت کرد.
لاریجانی با اشاره به سیاست راهبردی ایران در رابطه با افغانستان اظهار داشت: ایران از هرگونه تحرکی در این کشور که با محوریت دولت افغانستان باشد حمایت می‌کند.
وی افزود: در دیداری که با رییس مجلس سنا داشتیم، مذاکرات خوبی در حوزه همکاری‌های اقتصادی و گسترش سایر همکاری‌ها صورت گرفت و ضمن این که تمهیدات جدیدی برای تسهیل روابط تجاری میان دو کشور در نظر گرفته شد مقرر گردید کمیته‌های پنج‌گانه مسیر خود را سریع‌تر طی کنند.
وی تصریح کرد: امروز بحث صلح پایدار در منطقه مطرح است که جمهوری اسلامی در کنار دولت افغانستان است و از شورایی که در این کشور برای ایجاد صلح در نظر گرفته شده است، حمایت می‌کند.
رییس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان این که امریکایی‌ها بدون در نظر گرفتن دولت افغانستان، مسیری را با گروه‌های حاضر در این کشور در پیش گرفته‌اند گفت: چیزی که آن‌ها به دنبال آن هستند صلح نیست و در واقع تحقیر ملت افغانستان است.
لاریجانی در ادامه با اعلام حمایت ایران از رایزنی‌های سیاسی برای توسعه افغانستان تصریح کرد: برگزاری انتخابات اخیر مجلس در افغانستان و تشکیل هیئت رئیسه پارلمان را تبریک می‌گوییم و امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز در زمان مقرر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها برگزار شود.
رییس مجلس شورای اسلامی ایران در پایان با تأکید بر حفظ ثبات در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: مسیر همکاری برای برقراری صلح و ثبات در منطقه میان دو کشور ادامه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا