آخرین اخبارافغانستانسیاست

امارت اسلامی به تی‌تی‌پی:

از خاک افغانستان به پاکستان حمله نکنید

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که «امارت اسلامی» به رهبری تی‌تی‌پی هشدار داده که از خاک افغانستان به پاکستان حمله نکنند.

به نقل از نیوز انترنشنل، یکی از اعضای هیئت علمای دینی پاکستان که به تازگی به کابل سفر کرده است، گفته که حکومت سرپرست افغانستان به شدت به رهبری تحریک طا-لبان پاکستان (تی‌تی‌پی) نسبت به استفاده از خاک افغانستان برای حملات در داخل پاکستان هشدار داده است.

این عضو هیئت خاطرنشان کرده است که چنین اقداماتی باعث تضعیف روابط بین دو ملت افغانستان و پاکستان شده است.

هیئتی به سرپرستی مولانا حامد الحق رییس حزب جمعیت علمای اسلام و مسئولان دارالعلوم حقانیه هفته گذشته به کابل سفر کرد و با مقامات حکومت سرپرست دیدار کرد.

بر بنیاد این گزارش، این سفر با هماهنگی اسرار مدنی، رییس شورای تحقیقات بین‌المللی امور دینی، سازمانی که به بررسی نهضت اسلامی می‌پردازد، انجام شده بود.

این دومین دیدار برجسته پس از سفر مولانا فضل‌الرحمن به افغانستان است.

رهبران حکومت سرپرست همچنین گفته که حدود چهار هفته پیش نشستی تشکیل شد که در آن رهبران تحریک طا-لبان پاکستان مانند مفتی نور ولی محسود، حافظ گل بهادر و دیگران نیز در آن حضور داشتند.

ملا محمد حسن آخوند رییس الوزرا در این دیدار به رهبری تحریک طا-لبان پاکستان به صراحت گفته که حملات در داخل پاکستان باعث تضعیف روابط آن‌ها با مردم و دولت پاکستان شده است.

مدنی به نقل از مقامات حکومت سرپرست گفته که اوضاع پس از آن جلسه بهبود یافته اما از سرگیری گفت‌وگوها بین تی‌تی‌پی و دولت پاکستان می‌تواند به بهتر شدن اوضاع کمک کند.

با این حال، دولت پاکستان بارها گفته که دیگر با تی‌تی‌پی مذاکره نمی‌کند؛‌ زیرا نتایجی مثبتی در پی نداشته است.

مدنی گفته که حکومت سرپرست افغانستان نگران بازگردانده شدن عجولانه مهاجران افغانستانی از سوی دولت پاکستان است.

این در حالی است که گفته می‌شود تی‌تی‌پی قصد ایجاد حکومت کوچک را در خیبرپختونخوا دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا