آخرین اخبارافغانستانسیاست

فرهاد مجیدی:

از دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات هرات شکایت کردم/شمارش مجدد صورت گیرد، ۵۰ هزار رأی جعل شده است!

احمد فرهاد مجیدی نماینده مجلس نمایندگان از حوزه هرات و نامزد دور بعدی این مجلس از این ولایت امروز طی یک نشست خبری از عدم بی‌طرفی دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات هرات سخن زده و انتخابات گذشته را با تقلب و تخطی همراه می‌داند.


احمد فرهاد مجیدی نماینده مجلس نمایندگان از حوزه هرات و نامزد دور بعدی این مجلس از این ولایت امروز طی یک نشست خبری از عدم بی‌طرفی دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات هرات سخن زده و انتخابات گذشته را با تقلب و تخطی همراه می‌داند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای مجیدی در این نشست گفت: همان طور که در جریان هستید انتخابات پارلمانی در ۲۸ و ۲۹ میزان در کشور ما برگزار شد. ما برای نهادینه کردن ارزش‌های دمکراتیک نیاز به چنین انتخابات‌هایی داریم.
آقای مجیدی ابراز کرد که متاسفانه انتخابات ۲۸ و ۲۹ میزان چنین تصویری را به ما نشان نمی‌دهد و این جای نگرانی دارد، به خصوص که مسئولان رده بالای انتخابات لایحه وظایف خود را می‌دانند و موضع گیری‌هایی انجام می‌دهند که در تناقض با قانون اساسی و قوانین انتخاباتی قرار دارد.
موصوف علاوه کرد که آن چه را که از زبان رییس کمیسیون انتخابات هرات به آدرس خود از طریق تلویزیون یک شنیدم، واقعاً مرا حیرت زده کرد.
ایشان به صورت آشکار در صحبت‌های خود مرا متعصب خواند و گفت که می‌خواستم در بدل یک میلیون دالر رای خریداری کنیم. این اتهام‌های واهی هیچ پایه و سند معتبر با خود ندارد.
او در ادامه گفت: کمیسیون انتخابات در هرات عملا با این سخنان رییس خود نشان داد که نسبت به من و شاید خیلی های دیگر بی طرف نباشد و این مایه نگرانی است. از جانب دیگر رییس کمیسیون انتخابات به چه حقی مرا متعصب می‌خواند در حالی که من در طول زندگی ام علیه تعصب و تبعیض مبارزه کرده ام. من خود قربانی تعصب بوده ام و حالا چگونه خودم به فردی متعصب تبدیل شده ام.
او، ۱۱ مورد چالش در انتخابات را (باز شدن اکثر مراکز رأی دهی با تأخیر، نبود نام رأی دهندگان در دیتابس، بی نظمی، عدم حرفه‌ای بودن کارمندان کمیسیون، خراب بودن دستگاه‌های بایومتریک که هفتاد درصد مردم بدون بایومتریک رأی دادند، تخلف‌های آشکار که خود کارمندان کمیسیون دست داشتند، نا امن ساختن برخی مناطق و پر شدن صندوق‌ها به نفع یک تعداد نامزدان مشخص، دیر شروع شدن شمارش آرا به گونه عمدی و از این وضعیت سوءاستفاده شد، تقلب آشکار و از قبل سازماندهی شده به نفع شش نامزد مشخص که در حدود پنجاه هزار رأی مورد دستبرد قرار گرفته و در این زمینه اسناد وجود دارد و برگزاری انتخابات در دو روز که خود فرصتی بود برای تقلب کاران) برشمرد.
آقای مجیدی، در اخیر خواهان شمارش مجددآرای هرات نیز شد.
این در حالیست که چندی پیش احمد شاه قانونی رییس دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در هرات، در مصاحبه با یک رسانه‌ تصویری آقای فرهاد مجیدی را فرد متعصب خوانده و همچنان گفته بود که او به من پیشنهاد رشوت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا