آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

ریاست امنیت ملی:

از ده‌ها حمله تروریستی بالای مراکز رای‌دهی جلوگیری شده است

ریاست عمومی امنیت ملی از جلوگیری ده‌ها حمله تروریستی بالای مراکز رای‌دهی در مرکز و ولایات خبر داد.

ریاست عمومی امنیت ملی از جلوگیری ده‌ها حمله تروریستی بالای مراکز رای‌دهی در مرکز و ولایات خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دید، ریاست امنیت ملی در خبرنامه‌ای اعلام کرد: جای مسرت و خرسندی است که امروز شهروندان افغانستان با سهم‌گیری در انتخابات و استعمال رای به‌گونه سری نشان دادند که خواهان حکومت مقتدر انتخابی هستند و به جهل و بربریت تمکین نمی‌کنند.
این نهاد افزوده است: گروه طالبان با نشر اعلامیه‌های عقده‌مندانه انتخابات ششم میزان را تحریم کرده و برای شهروندان هشدار داده بودند تا در این پروسه ملی اشتراک نکنند، ولی خوشبختانه نیروهای دفاعی و امنیتی در مساعی مشترک توانستند زمینه یک انتخابات فراگیر را در فضای نسبتاً امن مهیا کنند.
امنیت ملی همچنین گفته است: نیروهای عملیاتی این نهاد ۱۶ عملیات هدفمند را در مرکز و حومه‌های شهر کابل راه‌اندازی نمودند که در نتیجه ۱۴ عضو گروه طالبان که به‌منظور مختل ساختن پروسه انتخابات وارد شهر کابل گردیده بود، شناسایی و بازداشت شد.
خبرنامه می‌افزاید: همچنان نیروهای قطعات خاص امنیت ملی ۱۳ عملیات هدفمند دیگر را در ولایات لوگر، غزنی ننگرهار، بلخ، هرات، کنرها، هلمند و خوست راه اندازی نمودند که در نتیجه ۳۴ تن کشته، ۱۴ تن زخمی و ۴ تن بازداشت گردیده و مقدار زیادی سلاح و مهمات به دست نیروهای شامل عملیات افتاده است.
امنیت ملی تصریح کرده که به‌منظور سرکوب هرچه بیشتر تروریستان، عملیات‌های هدفمند ریاست عمومی امنیت ملی بالای اهداف تثبیت شده ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا