آخرین اخباراجتماعافغانستان

از روز جهانی محیط‌ زیست تجلیل شد/ روزانه بیش از ۴ تُن زباله در کابل تولید می‌شود

اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید که روزانه بیش از ۴ تُن زباله پلاستیکی در شهر کابل تولید می‌شود که به مراتب بیشتر از توان شهرداری برای جمع‌آوری آن است.
به گزارش خبرگزاری دید، اداره ملی حفاظت محیط زیست، امروز سه‌شنبه (۱۵ جوزا) طی مراسمی از روز جهانی محیط زیست با شعار «مبارزه با آلودگی پلاستیک- اگر نمی‌توانید دوباره استفاده کنید، از آن اجتناب کنید» تجلیل کرد.
غلام محمد ملک‌یار معیین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت که روزانه تنها بیش از ۴ تن زباله‌ پلاستیکی در شهر کابل تولید می‌شود.
وی با اشاره به افزایش تولید زباله در شهر کابل بیان داشت که موجودیت زباله‌ها در سطح شهر به صحت شهروندان مضر بوده و آلودگی هوا را به دنبال دارد.
با این همه آقای ملک‌یار از تلاش‌های این اداره در زمینه کاهش تولید زباله پلاستیکی در سطح شهر کابل خبرداده می‌گوید که آنان تلاش می‌کنند تا جلو استفاده از پلاستیک را در بازار بگیرند.
وی تاکید کرد که اداره حفاظت محیط زیست با همکاری سکتور خصوصی سیستم بازیافت زباله‌های پلاستیکی را توسعه داده است.
هرچند افغانستان از کشورهایی است که باشندگان بیشتر شهرهای آن از خریطه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند اما معیین اداره حفاظت محیط زیست می‌گوید که آنان تلاش می‌کنند تا استفاده از پلاستیک را به حداقل رسانده و افغانستان را در جمع کشورهایی قرار دهد که از پلاستیک کم‌تر استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا