آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

وزارت خارجه:

از رویکرد مبتنی بر شرایط ناتو استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشور در دیدار با نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان پیرامون مذاکرات میان‌افغانی، اهمیت دیپلماسی منطقه‌ای و تداوم همکاری‌ها بین افغانستان و ناتو تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور در بیانیه‌ای گفت که محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه روز گذشته با استفانو پونتیکوروو نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه با ابراز سپاس از ادامۀ همکاری‌ها و تعهدات ناتو در افغانستان، حمایت آن سازمان از حکومت افغانستان و نیروهای امنیتی کشور را مهم خوانده، راجع به اهمیت هماهنگی‌های هرچه بیشتر میان افغانستان و همکاران بین‌المللی‌اش به شمول سازمان ناتو صحبت نمود.
حنیف اتمر اعلامیهٔ اخیر ناتو را در مورد روند صلح افغانستان ستود و از اظهارات اخیر سرمنشی ناتو در پیوند به اهمیت عملی‌شدن تعهدات طالبان و «رویکرد مبتنی بر شرایط» ناتو در افغانستان استقبال کرد.
در ادامه هر دو جانب، راجع به نشست وزرای دفاع ناتو، چگونگی ادامۀ مذاکرات میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، اهمیت دیپلماسی منطقه‌‌ای، نقش دیپلماسی مذهبی در حمایت از پروسۀ صلح و چگونگی هماهنگی‌ها و مشوره های بیشتر و بهتر پیرامون تداوم همکاری‌ها میان افغانستان و ناتو صحبت و تبادل نظر کردند.
نمایندۀ ارشد ملکی ناتو برای افغانستان، از ادامۀ حمایت و همکاری‌های آن سازمان از افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، به وزیر امور خارجه اطمینان داد.
گفتنی است که ینس استولتنبرگ سرمنشی ناتو به تازگی گفته است که نیروهای این سازمان قبل از زمان مناسب افغانستان را ترک نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا