آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

طی یک همایش مردمی؛

از سالروز میلاد حضرت فاطمة‌الزهرا(س) در هرات تجلیل شد

از سالروز میلاد حضرت فاطمة‌الزهرا، دخت نبی مکرم اسلام(ص) با حضور علمای دین، شخصیت‌های مدنی و فرهنگی و صدها تن از باشندگان هرات به عنوان‌ روز جهانی زن در یک همایش بزرگ در این ولایت تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید محمد هاشمی، رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی تبیان در هرات، گفت: ما باید از روز زن و یا مادر در سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) تجلیل کنیم.
وی افزود، اگر بخواهیم از حقوق زنان در افغانستان در سطح وسیع‌تر دفاع کنیم، راه اساسی دنبال‌کردن این مسئله از آدرس دین است.
آقای هاشمی تاکید کرد که دادخواهی در رابطه با حقوق زنان مطابق با شرعت اسلام نتیجه بهتری خواهد داشت.
رییس تبیان هرات تجلیل از روز زن در ۸ مارچ را فرهنگ بیگانه و غربی خوانده و تصریح کرد که نگاه غربی‌ها به زنان، نگاه ابزاری است که خود توهین به مقام والای زن است.
صدیقه یوسفی، یکی از اشتراک‌کنندگان این همایش گفت: از زنان در غرب به عنوان وسیله استفاده می‌شود و این اسلام که جایگاه واقعی زن را بر او داده است.
ربابه بهشتی، محصل در دانشگاه هرات نیز، جایگاه زن در اسلام را یک جایگاه عادلانه و انسانی خوانده، گفت: زن در جامعه غرب مانند کالاهای تجارتی می‌مانَد و همچنین به عنوان ابزار تبلیغاتی نیز از آن استفاده می‌شود.
بانو بهشتی از بی‌خبری بیشتر زنان و مردان افغانستان نسبت به جایگاه زن در اسلام یاد کرده و تاکید داشت که اگر واقعاً جایگاه زن در اسلام به همگان فهمانده شود همه از آن استقبال خواهند کرد.
گفتنی است که امسال در هرات طی محافل گوناکون با مصارف گزاف در هشتم مارچ از روز زن تجلیل به عمل آمد و این نخستین‌بار بود که از میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز جهانی زن در این ولایت تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا