آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

از فروش یک کودک در جوزجان جلوگیری شد

خبرگزاری دید: مسئولان در جوزجان میگویند اعضای یک خانواده در اثر گرسنگی قصد داشتند کودک شان را بفروشند که از سوی افراد خیراندیش جلوگیری شد.

اعضای این خانواده می‌گویند که در نبود کار و شدت گرسنگی قصد داشتند برای تامین مخارج خانواده ده نفری کودک شان را بفروشند اما در پی همکاری بنیاد خیریه المصطفی از این کار دست کشیده‌اند.
به گفته این خانواده، یگانه دلیلی که آنها را مجبور به این کار کرده بود، گرسنگی بود در غیر آن هیچ مادر و پدری دوست ندارد کودک خود را بفروشد.
مسئولان در بنیاد خیریه المصطفی می‌گویند، پس از آگاهی از این مورد وارد اقدام شده با فراهم آوری کمک نقدی مانع فروش دختر خرد سال شدند.
به گفته مسئولان بنیاد خیریه المصطفی، این خانواده پس از این تحت پوشش این بنیاد قرار دارد و ماهانه پنج هزار افغانی برای خرید مواد غذایی و غیر غذایی دریافت می‌نمایند.
در همین حال، شماری از خانواده‌ها که در پل خراسان شهر شبرغان با کودکان شان در زیر خیمه‌های سرد قرار داشتند از کمک‌های نقدی مستفید شدند.
از سویی هم، بزرگان قومی و علمای دینی جوزجان از افراد خیراندیش و تجار ملی می‌خواهند که در شرایط کنونی از خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت دستگیری کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا