آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانرسانه‌هاگزارش

از فعالیت و تلاش شماری از خبرنگاران در کابل ستایش شد

خبرگزاری دید: از تلاش و فعالیت شماری از خبرنگاران افغانستان از سوی حرکت دادخواهی خبرنگاران و اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان در کابل تقدیر و ستایش شد.

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان، حرکت دادخواهی خبرنگاران و انجمن همبستگی خبرنگاران روز دوشنبه( ۲۹ حوت) در همایشی از روز ملی خبرنگاران تجلیل کردند.

در این برنامه از چندین خبرنگاران از سوی اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان تقدیر شد.

حجت‌الله مجددی رییس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان طی سخنانی گفت: «۲۷ حوت روز ملی خبرنگاران چندین سال پیش از سوی تعدادی نهادهای مدافع خبرنگاران به عنوان روز خبرنگار انتخاب شده‌ است».

وی افزود که در نشست‌های بین‌المللی در مورد وضعیت آزادی بیان در افغانستان صحبت صورت گرفت و عضویت افغانستان در فدراسیون جهانی ژورنالیستان یکی از دستاوردهای بزرگ برای جامعه رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود.

رییس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان تصریح کرد که نهادهای امنیتی حق مداخله در کار رسانه‌ها را ندارد؛ زیرا کمیسیون رسیدگی به تخطی رسانه‌ها ایجاد شده و موضوعات از طریق همین کمیسیون پیگیری شود.

مجددی تاکید کرد که مشکلات خبرنگاران کشور در ایران و پاکستان باید هر چه زودتر از سوی نهادهای بین‌المللی مدافع خبرنگاران حل شود.

ظریف کریمی مسئول دفتر نهاد نی در کابل گفت: «مشکل اقتصادی یگانه مشکل اساسی برای رسانه ها است که با آمدن امارت اسلامی ده‌ها رسانه در ولایات و مناطق دوردست بسته شده است».

به گفته رییس دفتر نهاد نی در کابل در بیست سال گذشته کم کاری های زیادی در قبال رسانه‌ها و خبرنگاران صورت گرفته ‌است، وی مشکل اساسی ۷۰ درصد رسانه‌ها را وضعیت بد اقتصادی عنوان کرد.

بر بنیاد گفته‌های کریمی حل کردن مشکلات بیش از ۴ هزار خبرنگار از عهده نهادهای حامی خبرنگاران خارج است و باید حکومت در کنار رسانه‌ها همکار باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا