آخرین اخبارجهانحقوق بشر

از مجوز اقامت موقت امریکا برای پناهندگان افغان استقبال می‌کنیم، اما بسنده نیست

خبرگزاری دید: سازمان عفو بین‌الملل ضمن استقبال از تصمیم امریکا برای اعطای اقامت محافظتی موقت به افغان‌های تخلیه‌شده، تاکید کرد که خوب است اما بسنده نیست.

عفو بین‌الملل

 

سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته در بیانیه‌ای گفت که از تصمیم ایالات متحده برای دادن اقامت موقت به افغان‌های تخلیه‌شده استقبال می‌کند، اما این امر درمان نیست.
در بیانیه‌ این نهاد آمده است که تصمیم دولت امریکا برای محافظت بیش از ۷۵ هزار مهاجر افغان در ایالات متحده، یک کمک بزرگ است، اما امریکا هنوز وعده‌هایش را به مردم افغانستان تکمیل نکرده است.
به گفته سازمان عفو بین‌الملل، اعطای وضعیت محافظتی موقت یک «بنداژ» کمک است، اما درمان نیست.
این نهاد تأکید کرده است که کانگرس امریکا باید فوراً برای تصویب قانونی تلاش کند تا اطمینان حاصل شود که افغان‌ها نقشه‌راه دریافت شهروندی دارند.
این سازمان هم‌چنان افزوده است که دولت بایدن باید با گسترش مسیرهای بشردوستانه و ایجاد برنامه آزادی مشروط برای افغان‌ها به روند تخلیه ادامه دهد.
علاوه بر این، سازمان عفو بین‌الملل از دولت بایدن خواستار حمایت مشابه برای مردم کشورهای کامرون، باهاما، گواتمالا، گینه، اتیوپیا، هانگ‌کانگ، موریتانیا و سیرالئون نیز شده است.
این در حالی است که شمار زیادی از افغان‌های همکار تحت تهدید هنوز هم منتظر آغاز روند تخلیه از افغانستان هستند.
گفتنی است که وزارت امنیت داخلی امریکا به تازگی به بیش از ۷۰ هزار شهروند افغان تخلیه‌شده مجوز اقامت موقت ۱۸ ماهه صادر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا