آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

گارنیزیون کابل:

از مردم می‌خواهیم در تامین امنیت عاشورا و هفته شهید کمک کنند

فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل از شهروندان شهر و ولسوالی‌های ولایت کابل خواسته است که در تامین امنیت مراسم روز عاشورا و تجلیل از هفته‌ شهید با نیروهای امنیتی و دفاعی همکاری کنند.

فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل از شهروندان شهر و ولسوالی‌های ولایت کابل خواسته است که در تامین امنیت مراسم روز عاشورا و تجلیل از هفته‌ شهید با نیروهای امنیتی و دفاعی همکاری کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در یک ابلاغیه‌ گارنیزیون کابل که امروز (شنبه ۱۶ سنبله) منتشر شده، گفته شده است که نیروهای امنیتی و دفاعی در تامین امن و نظم عامه، ایجاد فضای مطمئن و امنیت شهروندان به ویژه در جریان برگزاری مراسم روز عاشورا و تجلیل از هفته‌ شهید متعهد است.
در ابلاغیه همچنان گفته شده است که با در نظرداشت تهدیدات بلند امنیتی و جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی، نیاز است شهروندان با نیروهای امنیتی همکاری کنند.
در این ابلاغیه از شهروندان شهر و ولسوالی‌های کابل خواسته شده است که در جریان مراسم روز عاشورا و تجلیل از هفته‌ شهید از انتقال هر نوع سلاح و فیرهای خودسرانه خودداری کنند.
همچنان از شهروندان خواسته شده است که از وسایط دولتی در کاروان‌های عزاداری هفته‌ شهید و روز عاشورا استفاده نکرده و نیز از پوشیدن یونیفورم نیروهای امنیتی و دفاعی جلوگیری کنند.
جلوگیری از کاروان‌های وسایط در جاده‌ها یکی دیگر از خواست‌های فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل است. گارنیزیون کابل افزوده است که کاروان‌های وسایط در جاده‌ها باعث اذیت و آزار مردم شده و نظم ترافیک و امن عامه را نیز مختل می‌کند.
گارنیزیون کابل شهروندان شهر و ولسوالی‌های این ولایت را به رعایت موارد یادشده فراخوانده و همچنان گفته است: «در صورت تخطی، قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل و تیم امنیتی کابل با متخلفین برخورد جدی خواهد نمود.»
روز دوشنبه (۱۸ سنبله) مصادف است با ترور احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور و روز سه‌شنبه (۱۹ سنبله) نیز مصادف است با دهم محرم‌الحرام روز عاشورا.
گارنیزیون کابل خود را مکلف به تامین امنیت برگزاری این مراسم‌ها دانسته و در کنار آن همکاری مردم در جلوگیری از وقوع رویدادهای تروریستی را نیز مهم خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا