آخرین اخباراجتماعافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

وزیر امر بالمعروف:

از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم/ فرمان‌های دیگری هم صادر می‌شود

خبرگزاری دید: وزیر امر به معروف طا-لبان در جمعی از مردم پکتیا گفته است که برای تحکیم «نظام اسلامی» فرمان‌های بیشتری صادر خواهد شد. او تاکید کرده که از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم/ فرمان‌های دیگری هم صادر می‌شود

محمد خالی حنفی وزیر امر به معروف و نهی از منکر طا-لبان در سفرش به ولایت پکتیا در دیدار مشترک با مقام‌های ولایتی طا-لبان، علمای دینی و سران قومی تأکید کرده است که فرمان‌های قبلی را هم تطبیق می‌کند.
فرمان عمده‌ این وزارت تاکنون درباره‌ تفکیک جنسیتی، پوشش زنان و ریش مردان بوده است. امر به معروف رعایت حجاب مطلوب طا-لبان را اجباری کرده و همچنین گفته‌ است که مردان باید ریش بگذارند.
دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در گزارش تازه‌ خود پیرامون حقوق بشر، درباره‌‌ فعالیت امر به معروف طا-لبان نگرانی کرده و گفته است که بسیاری از دستورالعمل‌های صادرشده توسط این وزارت، حقوق بشر و آزادی‌های شهروندان افغانستان به ‌ویژه زنان و دختران را محدود می‌کند.
سرپرست وزارت امر به معروف طا-لبان اما گفته است که این وزارت نقش مهمی در بقای «نظام اسلامی» دارد و با وجود فشارهای بین‌المللی، از تصمیمات خود عقب‌نشینی نمی‌کند.
وی گفته است: «اگر در منطقه‌ای امر به معروف نباشد، غضب خداوند بر آن مردم نازل می‌شود. ما دست‌ به ‌دست هم داده‌ایم تا نظام اسلامی را در این‌جا مستقر کنیم و به همین دلیل همه تصمیمات و سایر احکام را اجرا خواهیم کرد و فرمان‌های دیگر هم در راه است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا