آخرین اخبارافغانستانصلح

وزارت معارف:

از مکاتب استفاده انتخاباتی نشود

هم‌زمان با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، وزارت معارف یک بار دیگر از کمیسیون انتخابات می‌خواهد در باره استفاده از مکاتب به عنوان مراکز رای‌دهی، تجدید نظر کند.

هم‌زمان با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، وزارت معارف یک بار دیگر از کمیسیون انتخابات می‌خواهد در باره استفاده از مکاتب به عنوان مراکز رای‌دهی، تجدید نظر کند.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان وزارت معارف می‌گویند، در مناطقی که تهدیدات امنیتی بیشتر باشد، مکاتب را به عنوان مراکز رای‌دهی در اختیار کمیسیون انتخابات قرار نخواهند داد.
نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف می‌گوید در انتخابات دوره‌های پیشین به دلیل همکاری با کمیسیون انتخابات، این وزارت با تهدیدات جدی امنیتی و خسارات هنگفت مالی روبه‌رو شده است.
خانم نزهت توضیح داد:«در انتخابات پارلمانی سال گذشته به دلیل همکاری با کمیسیون انتخابات در کنار تهدیدات امنیتی، حدود ۴۳ میلیون افغانی زیان مالی به وزارت معارف رسیده است.»
مسئولان وزارت معارف به همین دلیل از کمیسیون انتخابات می‌خواهند، در مناطق که تهدیدات امنیتی بلند است،‌ به جای مکاتب به عنوان مراکز رای‌دهی، از گزینه‌های دیگری استفاده کنند.
هرچند مسئولان وزارت معارف می‌گویند، نزدیک به یک سال پیش طرح بدیل مکاتب را به کمیسیون انتخابات پیشنهاد کرده اند، اما کمیسیون انتخابات می‌گوید، برای گزینه تغییر مراکز رای‌دهی از مکاتب به محلات دیگر، زمان کافی در دست نیست. عبدالعزیز ابراهیمی، از سخنگویان کمیسیون انتخابات، تامین امنیت مراکز رای‌دهی را مکلفیت نهادهای امنیتی کشور عنوان کرد و گفت، برنامه‌های این کمیسیون طوری تنظیم شده است که از مکاتب به عنوان ملکیت‌های عام المنفعه در انتخابات ریاست جمهوری استفاده خواهد شد.
آقای ابراهیمی‌افزود: «مراکز رای‌دهی در مکاتب دولتی تنظیم شده و در ششم میزان شهروندان در همین مراکز به نامزد دلخواه شان رای خواهند داد.» هم چنان نهادهای امنیتی از این پیش تعهد سپرده اند که برای تامین امنیت رای دهندگان و مراکز رای‌دهی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
گروه طالبان اما انتخابات را یک روند «جعلی» عنوان کرده اند و گفته اند که جنجگویان این گروه مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا