آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهجهان

از وزارت خارجه امریکا خواسته شده کمک‌ها را به افغانستان متوقف کند

خبرگزاری دید: به دنبال افشای سوءاستفاده از کمک‌ها، مایک براون، سناتور، در نامه‌ای از آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا خواسته به دلیل عدم شفافیت درباره پرداختی‌ها به افغانستان، کمک‌ها را به این کشور متوقف کند.

به نقل از فاکس نیوز، گزارش اخیر بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان (سیگار)، افشا کرد که دو دفتر از پنج دفتر در وزارت خارجه امریکا نمی‌توانند الزامات جلوگیری از افتادن کمک‌ها به دست طالبان را ثابت کنند.
در این گزارش آمده است: در کل، دولت نمی‌تواند مطابقتش را با الزامات بررسی شریک خود در مورد پرداخت دست‌کم ۲۹۳ میلیون دالر در افغانستان نشان دهد.
در همین حال، سناتور مایک براون، در نامه‌ای به بلینکن گفته که نظارت گزارش شده “عمیقاً نگران‌کننده” بود و از او خواسته تا زمانی که به این موضوع رسیدگی نشود، کمک به افغانستان را متوقف کند.
او گفت که ناکامی دفاتر وزارت خارجه در انطباق کامل با معیارهای بازرسی ضد تروریزم “طالبان و گروه‌های تروریستی وابسته آن را تقویت کرده است.”
به گفته وی، وقتی وجوهی که برای اهداف بشردوستانه و توسعه در نظر گرفته شده است، به حمایت از گروه‌هایی ختم می‌شود که خشونت و بی‌ثباتی را تداوم می‌بخشند، منافع امنیت ملی امریکا را در منطقه به طور قابل توجهی تضعیف می‌کند.
براون نوشته است: ضروری است که دولت اقدامات اصلاحی و جامعی برای اصلاح این مسایل انجام دهد تا از وقوع اقدامات مشابه در آینده جلوگیری شود.
براون همچنین خواستار توضیحات بلینکن در این رابطه شده است.
به گفته سیگار، از زمان خروج امریکا، بیش از ۲.۸ میلیارد دالر به هدف کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به افغانستان ارایه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا