آخرین اخبارافغانستان

دیپلومات امریکایی در گفت‌وگو با اتمر:

از پالیسی‌های حکومت وحدت ملی حمایت می‌کنیم


خانم الیس ویلز، سرپرست معاونیت وزارت امورخارجه ایالات متحده امریکا و سرپرست نمایندگی خاص امریکا برای افغانستان، که در یک سفر رسمی به کابل آمده است، با محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور، روی بهبود روابط دو جانبه میان افغانستان و امریکا و نیز مسایل مرتبط به صلح وامنیت صحبت کرد.
به نقل از خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی، خانم الیس ویلز، از مبارزه جدی نیروهای افغان در برابر تروریزم ستایش کرده و حمایتش را از پالیسی‌های حکومت وحدت ملی ابراز داشت.
خانم ویلز گفت که با تغییر حکومت در ایالات متحده امریکا هیچ تغییری در دیپلوماسی آن کشور در باره افغانستان به وجود نیامده است.
وی افزود که حکومت تازه امریکا همکاری‌هایش با مردم دولت افغانستان را تداوم و توسعه خواهد بخشید.
خانم ویلز در ادامه تاکید کرد که حکومت ایالات متحده امریکا از پالیسی‌های حکومت افغانستان در قسمت از میان‌برداشتن فساد اداری، حکومتداری خوب و اصلاحات حمایت می‌کند.
همچنان در این دیدار ضمن بحث و گفت‌وگو درباره محتویات گوناگون امنیت، حکومتداری خوب، مبارزه در برابر فساد ادرای، همکاری‌های اقتصادی، صلح و آشتی، روی چگونگی همکاری‌های درازمدت و کوتاه مدت میان افغانستان و امریکا نیز صحبت شد.
در این دیدار، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور، ازهمکاری‌های ایالات متحده امریکا قدردانی کرد و گفت که حکومت افغانستان در قسمت بهبود امنیت، صلح و اصلاحات برنامه‌هایی را روی دست دارد.
آقای اتمر افزود که مبارزه مشترک کشورهای منطقه در برابر تروریزم خیلی مهم است و همکاری‌های ایالات متحده امریکا در این راستا مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا